Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig så virket ikke taket på bilen lenger, har målt i sikringsboksen og det er strøm.

Når jeg trykker på knappen for å åpne taket skjer det ingenting bortsett fra at lampa i bryteren blir orange.

Noen som har opplevd noe lignende eller har kvalifiserte tips??

Skrevet

Tar det og åpner låsen i framkant? I tilfelle så er det høyst sannsynlig hydraulikmotoren som er rustet i stykker. Den sitter i brønnen til kalesjen og er svindyr og bytte. Jeg gjorde det ifjor og det kom på 22000 med 15% klubbrabatt.

En annen ting som kan svikte hvis taket er oppe og ingenting skjer er en liten microbryter som sitter i kofferten og passer på at rommet som kalesjen legger seg i er nedfelt.

Det finnes et engelsk forum for Z4 http://www.z4-forum.com Der står det mye om denne problematikken. Det er en konstruksjonsfeil fra BMW.

Skrevet

Microbryteren hadde jeg helt glemt😊

TUSEN TAKK!

Nå er hattehyllen senket og jeg kan kjøre toppløs igjen!

Skiftet hydraulikkmotoren den for etpar år siden, gjorde dette selv og betalte ca. 3500,- for original motor.  Mye jobb men ikke umulig..

er en " konstruksjonsfeil" når de legger motoren i en plasboks som ikke er tett og med skumplast som lyddemping/foring rundt motoren inne i boksen i samme kanal som regnvannet dreneres i.  Jeg tok ut skumplasten og vasket og tørket den før jeg la den inn sammen med den nye motoren. Brukte så silikon for å få boksen tett. Motoren går kun 6-7 sekunder hver gang så jeg tenkte at det var bedre at boksen er vanntett enn at det måtte være ventilasjon på den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...