stiva Skrevet April 9, 2016 Skrevet April 9, 2016 Plutselig så virket ikke taket på bilen lenger, har målt i sikringsboksen og det er strøm. Når jeg trykker på knappen for å åpne taket skjer det ingenting bortsett fra at lampa i bryteren blir orange. Noen som har opplevd noe lignende eller har kvalifiserte tips??
Rune-K Skrevet April 9, 2016 Skrevet April 9, 2016 Tar det og åpner låsen i framkant? I tilfelle så er det høyst sannsynlig hydraulikmotoren som er rustet i stykker. Den sitter i brønnen til kalesjen og er svindyr og bytte. Jeg gjorde det ifjor og det kom på 22000 med 15% klubbrabatt. En annen ting som kan svikte hvis taket er oppe og ingenting skjer er en liten microbryter som sitter i kofferten og passer på at rommet som kalesjen legger seg i er nedfelt. Det finnes et engelsk forum for Z4 http://www.z4-forum.com Der står det mye om denne problematikken. Det er en konstruksjonsfeil fra BMW.
stiva Skrevet April 9, 2016 Forfatter Skrevet April 9, 2016 Microbryteren hadde jeg helt glemt😊 TUSEN TAKK! NÃ¥ er hattehyllen senket og jeg kan kjøre toppløs igjen!  Skiftet hydraulikkmotoren den for etpar Ã¥r siden, gjorde dette selv og betalte ca. 3500,- for original motor.  Mye jobb men ikke umulig.. er en " konstruksjonsfeil" nÃ¥r de legger motoren i en plasboks som ikke er tett og med skumplast som lyddemping/foring rundt motoren inne i boksen i samme kanal som regnvannet dreneres i.  Jeg tok ut skumplasten og vasket og tørket den før jeg la den inn sammen med den nye motoren. Brukte sÃ¥ silikon for Ã¥ fÃ¥ boksen tett. Motoren gÃ¥r kun 6-7 sekunder hver gang sÃ¥ jeg tenkte at det var bedre at boksen er vanntett enn at det mÃ¥tte være ventilasjon pÃ¥ den. Â
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå