Gå til innhold

E53 X5, trøbbel med bm54 modul. Oppgradere? Reparere?

Anbefalte innlegg

hei, har en 04mod X5 med bmw professional anlegg. mistet plutselig en dag lyden, på alt. radio, cd, aux - ingen lyd.

Har feilsøkt, sjekket alle sikringer, som var ok. og lest meg frem til at det som regel er bm54 modulen som streiker. så da er spørsmålet, hva gjør jeg nå? 

Ser det ligger en noen brukte på ebay, samme delenr, MEN på merkeskiltet på min står det KW: 48/03 - hva betyr det? ser det står forskjellig på de som er til salgs, selv om det er samme delenr.

delenr på min forresten er: 65.12-6 934 649.

er det noen i norge som har erfaring med å reparere disse?

Alternativt, finnes det noen bra ettermarkeds navi enheter som kan brukes? eller må jeg fortsatt benytte meg av den originale radio / forsterkermodulen da også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro de tallene er produksjonsdato (ukenummer/år), så det er ikke noe problem å handle brukt.

Det er også et firma på eBay(.co.uk) som reparerer disse, og jeg mener på det er flere her inne som har fått gjort dette.

Om du bytter ut systemet benyttes ingenting av det originale, men du må trekke om på litt kabler, da radioen i den nye sitter foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, ja er mulig det har noe med prod.dato. Er elektriker av utdanning, og tenker automatisk kw som i kilo watt, så var redd det kunne være noe med effekten :) 

ja ser de tilbyr reparasjon for litt over en tusenlapp der... går jo fort en del tid i frakt osv da.. så kanskje like greit å kjøpe en som er ferdig reparert for ca 2500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...