BMWendrom Skrevet Mai 4, 2016 Share Skrevet Mai 4, 2016 (endret) Som tittelen sier, har jeg et lite problem med min 1991 E34 535i. Får begynne med å fortelle historien om hvordan det skjedde; Jeg var ute på en kjøretur ute på landet, og bilen gikk helt fint uten noen ulyder. Etter et lite gasspådrag ut av en rundkjøring (til 4000 omdreininger ca.), så begynner bilen å vibrere hver gang jeg gir gass. Den vibrerer ikke når bilen ruller, bare når motoren får motstand. Jo tyngre det er for motoren, jo mer vibrerer den. Det vil si at hvis jeg putter den i femtegir og gir gass, så vibrerer den mer enn en malingsblander. Jeg stoppet bilen litt, men bestemte meg for å kjøre videre, da dette virket fornuftig. Etter en kilometer begynner det å ryke veldig fra eksosen, og jeg stopper for så å bli tauet hjem. Bilen starter lett, og ryker ikke rett etter oppstart (tror det begynner etter litt tid), men går litt ujevnt på tomgang. Den vibrerer også når jeg gir gass i fri. Er det noen her som har en liten ide til hva dette muligens kan være? Mistenker brent ventil, men har ikke peiling. Takk på forhånd. Endret Mai 4, 2016 av BMWendrom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWendrom Skrevet Juli 6, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2016 Åpnet toppdekselet og fant en knekt vippearm til innsuget. Mest sannsynlig dette som var problemet, bekreftelse kommer om få dager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå