Swat011 Skrevet Mai 5, 2016 Share Skrevet Mai 5, 2016 Hey. Har en E36 320i '91 med org. m50b20 motor. Har i det siste opplevd at den fusker noe voldsomt på tung gang, og turtelleren går spinnvilt fra 0 og til ett visst tall, hele tiden frem og tilbake uten at jeg gjør noe. Når den kommer på normal temperatur stopper den, da går den fint, på tung gang. Så fort vi begynner å kjøre og gir på litt lugger den noe voldsomt. Bilen har blitt kjørt greit på jorde en fire fem ganger på vinteren. Eneste problemet vi har hatt da er at motoren overheater, så vi var nødt til å stoppe for å kjøle den ned opptil flere ganger. Har dette noen sammenheng? Noen som vet hva som kan være årsaken til dette? Hadde satt veldig stor pris på svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet Mai 5, 2016 Share Skrevet Mai 5, 2016 Ta diagnose. Kan jo være falskluft et sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Mai 5, 2016 Share Skrevet Mai 5, 2016 Dette synes jeg ut fra symptomene tyder på defekt veiv sensor. Den sensoren gir info om turtall til DME og turteller. (hjernen). Jeg hadde samme symptomene selv på en E34 jeg hadde. Turteller gikk som en jojo, motoren fjusket og stoppet. Startet igjen da den var kald. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå