Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei :) 

Er det normalt at radiator vifta skal gå hele tiden når motor er i gang?  trodde den skulle slå seg inn etter ett vis temp? 

høres ut om helikopter når jeg drar den ut på gira :P 

E36 m3 

• 3 weeks later...
Skrevet

Okey!  Er akkurat det den gjør når jeg gir på, så går vifta like fort rundt som turtallet. Em, hva er det jeg må bytte da isåfall ?:) 

takk for svar :)

Skrevet

hvis vifta følger turtallet uansett så har nok viskosehjertet hengt seg, ikke helt uvanlig.

her i norge kaller vi det for viftehjerte evnt viskosekobling, på engelsk så er det "fan clutch"

Skrevet

Okey!  Hva er det jeg må gjøre for å få den til å fungere som det skal ? Har ik så mye peiling på akuratt dette :P  så tar imot all hjelp for å få den til å fungere som den skal :)

Skrevet

Bytter viskosekoblingen. Skru ut vifta så er resten ganske selvforklarende. Vifta sitter med 32mm sekskant. Funker som regel med fastnøkkel og hammer så du får gitt den et lite rapp så den løsner da vifta vil gå rundt når du prøver å skru. Har vært borti at den har sittet rimelig godt slik at man må være kreativ. Evt så finnes det spesialverktøy for å holde igjen vifta som ser slik ut : wptool__37284.1370286706.1280.1280.jpg?c

Vifta sitter med links gjenger så husk å skru "feil" vei.

Delenummer på ny viskosekobling er  : 11527505302

Forholdsvis dyr (2330,- på Koed) for original, men finnes alternativ vare for 750,-.

Ebay har dette muligens noe billigere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...