Gå til innhold

Varsellampe etter koding


mspec
 Share

Anbefalte innlegg

Kodet bort pæresjekk på tåkelys/parklys på en E61 LCI og fikk opp varsellampe for girkasse og noe tekst om elektric park i idrive. gikk ganske fort så jeg husker ikke nøyaktig hva som sto der men jeg tolket det iaf som at feilen innebærer at jeg ikke kunne få løsnet girkassen fra park. 
Denne lampen kom ikke tilbake igjen og girkassen funket som den skulle og DIS ga heller ingen feilkoder.
Noen andre som har vært borti slike varsellamper etter koding?

Endret av mspec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest dårlig spenning på batteri. Jeg selv fikk en slik melding for et par uker siden, under kjøring. Meldingen forsvant selv like fort som den kom. 

Var veldig plaget med mye meldinger for 1-1,5 år siden. Ingen faktiske feil. 

Noen sier det kan være mpm eller ibs som kødder det til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere fått varsellamper på 4x4 og dsc,men disse forsvant etter jeg kjøpte nytt batteri.
Det som skremte meg var at den kom akkurat når kodingen var fullført. Men vet du om LMA har noe som helst med girkassen å gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg spør er at jeg slet med å få kodet dette og fikk feilmelding når jeg leste/skrev til modulen.
Men siden jeg har lest at flere av en eller annen årsak har fått feilmeldinger selv om det har fungert, og at jeg fant det jeg skulle kode og fikk endret det, så gikk jeg ut ifra at det var det samme problemet som andre har støtt på.
Men jeg fikk altså ikke lastet dette over til lma igjen. Tilslutt fant jeg ut at comporten sto på 6? istedenfor 1ms. Når jeg endret dette fikk jeg med en gang lastet over MAN filen til lma. 
Men når girkassemeldingen dukket opp begynte jeg å tenke på at jeg kanskje bare hadde fått lest ut noe data fra modulen og ikke alt. Som igjen kunne resultert i at noen viktige funksjoner i bilen bare forsvant når jeg lastet opp MAN filen igjen.  
Om dette er mulig vet jeg ingenting om :D
Heldigvis så har jeg ikke lagt merke til noen endringer i bilen annet enn at blinklysene hadde endret seg til "1 blink" istedenfor 3 blink funksjonen..
Jeg kodet foresten også bort CC_Meldung til pærene i tillegg til cold check, så det er mulig det er noen sammenheng med det at det dukket opp en lampe der i 1 sec eller 2..
Ellers satser jeg på batterispennigen som du nevnte :D

Endret av mspec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan få feilmeldinger noen ganger med NCS, har merket det selv. Men det er bare å prøve igjen så virker det.

Om du ikke opplever feil på bilen, men den sier det er feil, så er det som oftest ikke noe feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...