Sage5 Skrevet Mai 22, 2016 Share Skrevet Mai 22, 2016 Dette er vel kanskje ikke rette forum for å få noe nøytralt svar på mitt spørsmål, men prøver😄 Vurderer å gå til anskaffelse av en 520Dst.vogn 12/13mod 163hk automat. Har kjørt Mercedes og vet hva den leverer av kvalitet når kilomtrene renner på, det er positivt ment. Jeg regner med at det er noen her inne som sitter med erfaringer med denne type BMW. Hvordan er kvaliteten på denne bilen når kilomterene renner på, servicekostnader, osv. Hva bør jeg se etter på visning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 22, 2016 Share Skrevet Mai 22, 2016 Når det gjelder kvalitet så er jeg jammen ikke så sikker på at BMW ligger etter, i følge den amerikanske undersøkelsen av J.D Power så mener amerikanske forbrukere at F10/11 er den bilen i sitt segment som har absolutt best kvalitet. Mercedes E-klasse finner vi helt nede på 12. plass... http://www.jdpower.com/cars/study/2015-Initial-Quality-Study-%28IQS%29-by-Category/567ENG/Midsize-Premium-Car/1042 Går vi videre til driftsikkerhet så ser det riktig bra ut for F10/11 der også, i følge tyske ADAC (Tysklands svar på NAF) så har 2013 modellen av F10/11 en feilprosent på kun 1,2 prosent per 1000 bil. Det gjør den til absolutt mest driftsikker i sin klasse, for 2012 modellen ligger det litt høyere på 3 prosent per 1000 bil. E-klasse ligger også her langt etter med en langt høyere feilprosent, til med med Audi A6 har bedre feilprosent enn E-klasse. https://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/suchergebnis.aspx?pklid=10&pstatid=8&ReturnUrl=5uEyBA6KBgNKCARK55ZyBARCzNqr0u23BTXFzyqpzAcxCLRyzAa1CLRyzAZyC5X3xLErxLEz5uXFBARpzocy0gN8ym68C5X3xLE4He2_ Det er derimot to ting en E-klasse er uslåelig på, det er plass og ren kjørekomfort. En F11 er derimot en veldig dynamisk bil å kjøre, den er både komfortabel og sportslig hvor E-klasse kun er komfortabel. Jeg tror at dette, sammen med ett mer sportslig design har gjort at F11 er den mest solgte bilen i sitt segment. Jeg kjører selv en F10 530d og jeg synes det er en fantastisk fin bil å eie, nydelig å kjøre, lekkert design og bilen virker svært godt skrudd sammen. Jeg har også kjørt tilsvarende E-klasse (W212) og jeg synes det er stusselige greier, mye hardplast, daff motor (E220 CDI) og ikke minst tunge kjøreegenskaper. Den helt nye E-klassen dermot var MYE bedre og helt på BMW nivå på alle måter. Så er spørsmålet hva du legger i "når kilometerene renner på"? Jeg vet at en del 520d i drosjevirksomhet har hatt registerhavari når de har passert 250 000 km, faktisk så har jeg ikke sett en eneste 520d med over 300 000 km som ikke har fått motoren byttet. Om dette skyldes bruk eller for lange oljeintervaller vet jeg ikke, men løsningen er å velge en bil med N57 dieselsekseren. Denne står i 2011 mod 525d og i alle 530d, denne motoren kan man nesten si er feilfri og går i de uendelige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå