Gå til innhold

Hjelp! Noe merkelig skjer ved bytte av lcm


vegard89
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Prøvde i dag og bytte lcm fikk da kodet inn km og vin nr. Så når alt dette var i orden så var det noe som ikke helt stemte. Først så skrudde ikke instrument-belysningen seg av når jeg tok ut nøkkel, noe den har gjort tidligere med den gamle lysbryteren. Gikk inn på koding og fikk endret på dette så var alt ok. Men nå kommer det største problemet: Baklysene lyste litt rart, så måtte da også kode om innstillingene på hva som skulle lyse bak. Men når jeg fikk til dette så ville kun Venstre baklys fungere og ikke Høyre, da mener jeg selve hovedlampe og ikke di som sitter på koffertlokket. 

Skjønte egentlig ingenting da. Så jeg monterte tilbake den gamle og da fungerte plutselig alt igjen.
Som dere ser på bildet jeg har lagt ved så fungerer begge baklampene som di skal med den gamle lysmodulen. Men når jeg prøvde den nye jeg kjøpte brukt så fungerte kun Venstre bak lykt pluss den ved koffertlokk. Og høyre lampe fungerte ikke, men kun den ved koffertlokk.

Er det noen som aner hva dette kommer av? Kan ikke skjønne at det skal ha noe med koding og gjøre. Når jeg haket av for at baklysene ved siden av tåkelys sku lyse så ville kun venstre lyse og ikke høyre. Alt dette ble gjort med Bmw scanner.
Hvorfor dette måtte kodes på den nye delen jeg prøvde aner jeg ikke :?
Skulle kanskje tro di innstillingene lå inne i bryter fra før, men mulig det endrer seg etter hvordan bil den sitter i?
Den infoen jeg har om den bryteren bilen kommer ifra er at den er: 
* Bruktimportert og stasjonsvogn.
* 2003mod samme årgang som bilen min.

Setter utrolig stor pris på om noen kan hjelpe meg med dette.

20160528_001443.jpg

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På E39 så må man hvertfall sette kmstand til 0 og skrive inn vin med bmw scanner for så å recode eller kode modulen til bilen med ncs expert eller dis. Om du kjenner noen med ncs eller dis, eller bruker programmene selv så kan det være verdt å prøve. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Takk for svar :)

Jeg skrev inn vin og km blant annet med bmw scanner.
Ja jeg tror jeg så et valg der som het "reset unit eller noe" Er det den jeg skal trykke på for og få kmstand til 0?
Jeg har både ncs og dis men har ikke så veldig god kjenskap til det. Men viste ikke at dette kunne gjøres med dis også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få km til 0 så skrev jeg det bare inn 0 sånn som du hadde gjort først. Om du søker på YouTube så ligger det en god video om hvordan man bruker NCS der. Har ikke alle funksjonene til bmw scanner i hodet men om det er en factory rest funksjon inne på lcm der så prøvd den. Da skal den bli kodet til bilen.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...