Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Som førstegangs eier av e39,så har jeg noen spørsmål som jeg regner med dere her inne kan svare på.:-D

Bilen er en 2002 mod 520ia  touring. km stand 163000 rette km.

1. lys i dasjbord som indikerer at bakluke lyser uansett om luken er stengt. Hvor er bryteren til dette? i Låsen?

2.hva skal turtall legge seg på ved kaldstart? Min legger seg på 8-900 er dette rett?

3.Når jeg låser bilen med med knappen på nøkkelen,så blinker blinklysene 1 gang. Men når jeg låser opp,så er det ingen blink i det hele tatt. Normalt?

4. På blinklys bryteren min er det endeknapp som brukes til computer. Men når jeg trykker på den,så skjer det ingenting i displayet. Det står konstant på utetemp visning. Betyr dette at det ikke er computer på min,eller er det noe annet galt?

5.Det skal være varme i rattet på denne,men dette virker ikke. Noen forslag?

Håper noen kan svare på dette :)

Endret av matros72
Skrevet

Gratulerer med en veldig flott bil modell!

1. Det kan være defekt bryter til bakluken eller ledningsbrudd. Begge to er ekstremt vanlig og meget sannsynlig.
2. 800-900 omdr på kald motor, høres korrekt ut. På varm motor er det er 550-650 omdr.
3. Helt riktig oppførsel, men dette kan kodes til å blinke 2 ganger ved lås og 1 blink ved opplåsing.
4. Her det noen ganger instrumentpanel feil, men jeg holder en knapp på knappen som er defekt.
5. Sjekk sikringen.

Skrevet

Ja d er en kjempe bil. Må få sjekket denne bryteren til bakluka da. Den ligger vel inne i låsen den?Micro bryter?

Ser det er mye som kan kodes å styres med på disse bilene. Hvilket utsyr brukes for å kode om med?

Skrevet

Microbryteren er den du trykker på for å åpne luka, på utsiden der bak.

For å kode så kan man bruke enten ista-p, men det er noe tungvint og dyrt utstyr. De fleste velger ncs eller BMW scanner.

Ncs er i min signatur, men kabel må du kjøpe selv. Ligger forslag for det også i min signatur.

Skrevet

Er det bryter i selve låsen da som gir beskjed til innstumente om luka er stengt eller ikke? Som jeg har fortått det,så tror bilen at luka er åpen når det varsler om dette i innstrument. Og i den sammenheng skal ikke visker virke eller glassluke la seg åpne. Alt dette fungerer til meg,bare det irriterende lyset som varsler om at luka er åpen.

Skrevet

Hmm. Det må vel være låsen som registrerer at luka er åpen, men om alt virker og din teori stemmer så er det jo feil i grunnmodulen eller instrumentpanelet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...