Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle ha service på AC anlegget i min E34 i dag, men fikk beskjed om at jeg måtte bygge om til R134 for at verkstedet kunne gjøre noe. Men fant noe som hette R12A på ebay, kan jeg bruke dette på min bil uten å bygge om noe? Og må jeg eventuellt vacuumere før jeg fyller på R12A eller kan jeg bare fylle på? Aner ikke hva som er på i dag, men det er gass på, kompressoren kobler inn og det blåser litt kaldt av og til. Men bilen stod parkert i 3 år før jeg kjøpte den, så mistenker at det er lite gass.

Skrevet

Hvis du har planer om og beholde bilen ville jeg konvertert til R134. R12 blir bare værre og værre og få tak i. Tror BMW fortsatt selger konverteringssett. Koster rundt 2000 kroner.

Skrevet

Har hørt så mye dårlig om ombygning, at det ofte lekker etterpå, at det kjøler dårligere og at kompressoren ryker hvis ikke man får ut absolutt all den gamle olja. Bestillte meg noen gamle kanner med ekte R12, og en fylleslange med manometer, tror jeg har nok til å etterfylle anlegget i mange år framover, får heller vurdere å bygge om hvis noe ryker og jeg må fylle det helt på nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...