Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må ha ny bærearm og burde hatt en ny cv aksel forran på min 525ix, eneste alternativ er orginalt fra BMW og det koster 11000,- for aksel og 2500,- for bærearm, leter derfor etter billigere alternativer. Har lest at E46 xdrive er basert på samme design som 525ix. Bærearmene ser helt like ut på bilder, men har ikke samme delenummer og finner ikke noe mål på den. Sporvidden er også tilnærmet lik, så lurer på om det er verdt å prøve å kjøpe deler til E46? Eventuellt om noen har mulighet til å ta noen mål på sin E46 xdrive eller har utslitte deler liggende som jeg kunne fått eller kjøpt veldig billig?

Også lurer jeg på om bærekulene til bmw er samme størrelse på flere modeller? Vet E36 og E46 RWD har samme bærekule, men er det noen mulighet for at den passer på min 525ix? Er bare den som må byttes på bærearmen, og jeg har tilgang til ei stor presse.

Skrevet

Da jeg hadde 525Ix så fant jeg vel ut at X betydde ekstra dyrt. Tro ikke du bør ha forhåpninger om at det passer fra E46. Designet er likt men det er E30 ix også. 

Jeg ville prøvd og lete brukte deler. Og ikke bare i Norge. Et par av selgerne på gamlejobben min er veldig flink til og lete spesielle deler i utlandet. De greide og finne en brukt fronttravers til min engang. Tror den kom fra et lite sted i nord Sverige. Hør med de her. http://www.obd.no. Geir og Jonny har vært der i evigheter og burde kunne hjelpe deg. Men det er klart med en totalproduksjon på snaue 10 000 eksemplarer så er det veldig begrenset utvalg. Hvis ikke de finner noe så er det nok bare og bite i det sure eplet og kjøpe nytt originalt. 

Da jeg måtte ha nye framdempere til min så søkte jeg masse på diverse forum og da var det en som hadde funnet ut at noen Golf støtdempere passet man måtte bar kappe av et festeøre. Hvordan demperkarakteristikken var sa han ikke noe om. Blir vel ikke riktige måten og gjøre det på det heller.

Skrevet

Ligger en veldig fin brukt aksel på koed til 2200,- vurderer å kjøpe den. Men liker ikke å montere brukte slitedeler. Fant ut at nyere xdrive aksler passer i diffen, men bruker 30 splines på ytterste leddet, og 525ix har 28. Så det funker ikke. Med mindre det går ann å montere navet eller hele spindelen fra E46.

325ix bærebroa er veldig forskjellig fra E34 og E46, men så nå at E46 ikke har stabstaget festet i bærebroa. Så funker nok ikke det heller, men bestillte ei løs E36 bærekule, satser på at den passer, den passer i E46 xi bærearmen hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...