Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fikk havari under kjøring for et par uker siden.  BMW 318d 2002 modell med 115 hk. E46.

Merket at det var lite kraft i motoren så jeg tro inn koblingen og ga litt gass, og den holdt seg på rundt 4000 rpm i noen sekunder, ga på nytt gass og den ruset opp til 5000 + . Måtte slippe ut koblingen. La det røykdekket bak bilen.   Kjørte kanskje 20 km til så kom oljelampa på og da stoppet vi.  Regner med at turboen har havarert og motoroljen har blitt sugd inn i motoren og at det var derfor den ruset.   Bilen ble hentet til verksted og de anbefaler ikke rep.   Det er litt muligens litt ulyd i motoren etter dette.

Vil det holde og skifte rådelagrene og turbo?   Eller kan det være andre ting som er gåen? 

Kan man skifte rådelagrene uten å ta ut motoren i tilfelle?

Torfinn

Endret av torfinn9990
Skrevet

Sist jeg så dette skjedde på tilsvarende generasjon motor var det også bøyd råde bla. Og den ble kjørt betraktelig mindre enn din.

Byttemotor er nok det greieste ift kostnad.

Skrevet

Fikk et tips om å sjekk oljefilter for metallspon.  Det var ingenting der. Tok derfor sjansen og bestilte turbo (kr 7000,- med pakninger  og frakt) og byttet denne. Alt ok. 8 timers arbeid på garasjegulvet. :) 

Rant ca en halv liter olje ut av intercooler og eksosanlegg.

Viste seg at det var ingen ulyd av motoren likevel. Den er nå eu godkjent uten anmerkninger. Det verste er at jeg var på nippet til å kjøre den til hugging, pga rådet fra verkstedet. De ville heller selge meg en Audi a6. Møkkaverksted. Nå får dattra "ny" bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...