Robin L Skrevet Juni 16, 2016 Share Skrevet Juni 16, 2016 hei. har høy co på min 730ia med m60b30. målte først 0,95. byttet så tennplugger. glemte å bestille filter selvsagt i hasten.. testet igjen nå, og nå er det 0,9. bilen bruker kanskje litt mer bensin enn den bør gjøre, litt usikker. eukontrolløren tok og koblet fra lmm mens han testet og da økte verdien til 1,3 ca. vil det da si at lmm er ok? han trudde kanskje at den ga en feilverdi. det er en uoriginal lmm som forrige eier av bilen kjøpte. ca 2-3 år gammel vil jeg tippe. det så også ut som kattene har vært byttet en gang tidligere, de så innsveiset ut. han trudde de kanskje var for svake. kan det være tilfelle? den har da kommet igjennom før på disse katalysatorene. kan legge til at motoren går akkurat slik den skal, ingen fusking eller jaging på tomgang eller noe slikt. setter pris på alle tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juni 17, 2016 Share Skrevet Juni 17, 2016 ble motor kjørt GODT og hardt før måling? står den lenge på tomgang før måling så gir den høy co. kan prøve å helle nedpå noe dyserens av kvalitet, 1 flaske på 30 liter bensin. min m62b44 målte 0.15 rett etter hard kjøring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juni 17, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2016 ble ikke akkurat kjørt hardt på vei dit nei. var rushkjøring og godt og varmt ut... lite idélt med andre ord... hva hadde du før du kjørte dyserens da? hva anbefaler du av dyserens forresten? (stikke og måle den mens dyserensen er på tanken eller?) var i kontakt med koed i dag. de hadde litt dårlige erfaringer med noname lmm, og anbefalte meg en bosch. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juni 17, 2016 Share Skrevet Juni 17, 2016 oi, høres ut som en dårlig kombo. kjøpte dyrese dyserensen på bilxtra her i bergen jeg fylte dyserens, kjørte den hardt, og tok ny måling med frisk bensin i tanken. du kan jo prøve å bytte lmm. en kompis av meg pleida alltid å bytte olje, oljefilter, plugger og luftfilter før eu godkjenning, da var co lavere Gustav C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juni 17, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2016 (endret) skal prøve nytt luftfilter iallefall. har nye tennplugger. har to brukte lambdaer fra en m62 liggende. lurer på om det har noe for seg å bytte til disse? vet ikke helt symptomene på dårlig lambda jeg men.. skal tenke litt på den lmm'en. skulle gjerne hatt en diagnose, blir dyrt og bare begynn og bytt del for del. dessuten skulle jeg gjerne hatt bilen godkjent straks, da jeg muligens kjører til danmark med den om 1,5 uke. ellers blir det tur i e39n. (trangt!) Endret Juni 17, 2016 av space-ace Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juni 17, 2016 Share Skrevet Juni 17, 2016 om en lambda er dårlig, så vil den lese av feile verdier. du kan prøve å rengjøre dem, med stålbørste. hadde motorlampe på m5`en, reingjorde lambda og ikke mer motorlampe. er ikke sikkert du får opp noe feil på diagnose. langtur i e39 ja, det er trangt det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juni 18, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2016 haha, ja. blir fryktelig trang e39n... var i sverige for 2 uker siden med den, 4 sammen. man må ta fram setet og sette opp ryggen litt. da blir det ikke mye behagelig altså. skal heldigvis bare 2-sammen til danmark da så da går det litt bedre. men håper uansett og kjøre e38n. har ny vannpumpe, dynamo, alle løpehjul, toppdekselpakninger, klosser og skiver. så er den set for mange kilometer har kjøpt dyserens nå, så skal prøve den, samt rense lambda og nytt luftfilter. D.Toft reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juni 18, 2016 Share Skrevet Juni 18, 2016 off, 4 i en e39 er ikke morro når man er vandt med e38 er en god del mer behagelig å kjøre e38 ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juni 23, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2016 Da er bilen godkjent 😀 Jeg kjørte en halv tank med en flaske dyserens. Så byttet jeg luftfilter, og renser km og lambda. Da lå den på 0,48:) D.Toft reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juni 24, 2016 Share Skrevet Juni 24, 2016 supert, godt å høre god tur i sommer med E38 på veien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå