Gå til innhold

m60 med høy co


Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

hei.  har høy co på min 730ia med m60b30.   målte først 0,95.  byttet så tennplugger.  glemte å bestille filter selvsagt i hasten..

testet igjen nå, og nå er det 0,9.    bilen bruker kanskje litt mer bensin enn den bør gjøre, litt usikker.

 

eukontrolløren tok og koblet fra lmm mens han testet og da økte verdien til 1,3 ca. vil det da si at lmm er ok?  han trudde kanskje at den ga en feilverdi.   det er en uoriginal lmm som forrige eier av bilen kjøpte.  ca 2-3 år gammel vil jeg tippe. 

 

det så også ut som kattene har vært byttet en gang tidligere, de så innsveiset ut.  han trudde de kanskje var for svake.  kan det være tilfelle?  den har da kommet igjennom før på disse katalysatorene.  

 

kan legge til at motoren går akkurat slik den skal, ingen fusking eller jaging på tomgang eller noe slikt.   

 

 

setter pris på alle tips :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble motor kjørt GODT og hardt før måling? står den lenge på tomgang før måling så gir den høy co.

kan prøve å helle nedpå noe dyserens av kvalitet, 1 flaske på 30 liter bensin.

min m62b44 målte 0.15 rett etter hard kjøring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble ikke akkurat kjørt hardt på vei dit nei.  var rushkjøring og godt og varmt ut... lite idélt med andre ord... 

 

hva hadde du før du kjørte dyserens da?    hva anbefaler du av dyserens forresten?    (stikke og måle den mens dyserensen er på tanken eller?)

 

var i kontakt med koed i dag.  de hadde litt dårlige erfaringer med noname lmm, og anbefalte meg en bosch. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, høres ut som en dårlig kombo.

 

kjøpte dyrese dyserensen på bilxtra her i bergen :P

jeg fylte dyserens, kjørte den hardt, og tok ny måling med frisk bensin i tanken.

 

du kan jo prøve å bytte lmm.

en kompis av meg pleida alltid å bytte olje, oljefilter, plugger og luftfilter før eu godkjenning, da var co lavere

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal prøve nytt luftfilter iallefall.  har nye tennplugger. 

har to brukte lambdaer fra en m62 liggende.   lurer på om det har noe for seg å bytte til disse?    vet ikke helt symptomene på dårlig lambda jeg men.. 

 

skal tenke litt på den lmm'en.    skulle gjerne hatt en diagnose, blir dyrt og bare begynn og bytt del for del.  dessuten skulle jeg gjerne hatt bilen godkjent straks, da jeg muligens kjører til danmark med den om 1,5 uke.  ellers blir det tur i e39n. (trangt!) 

Endret av space-ace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om en lambda er dårlig, så vil den lese av feile verdier.

du kan prøve å rengjøre dem, med stålbørste.

hadde motorlampe på m5`en, reingjorde lambda og ikke mer motorlampe.

er ikke sikkert du får opp noe feil på diagnose.

 

langtur i e39 ja, det er trangt det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, ja.  blir fryktelig trang e39n...   var i sverige for 2 uker siden med den, 4 sammen.  man må ta fram setet og sette opp ryggen litt.  da blir det ikke mye behagelig altså.    skal heldigvis bare 2-sammen til danmark da så da går det litt bedre.  

men håper uansett og kjøre e38n.    har ny vannpumpe, dynamo, alle løpehjul, toppdekselpakninger,  klosser og skiver.  så er den set for mange kilometer :D

 

har kjøpt dyserens nå, så skal prøve den, samt rense lambda og nytt luftfilter. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...