Gå til innhold

Hjelp til å forstå M54 kamaksel sensor feil

Carlsius
 Share

Anbefalte innlegg

Har en bil som starter og fungerer, men er tungstartet og ligger på lavt turtall på tomgang. Håper noen her inne har noen tips til andre ting jeg bør sjekke da jeg har gått litt tom for ideer.

Bilen er en 520i facelift med M54B22 motoren.

Eneste feilkoden jeg får opp på INPA er P0340   Camshaft Position Sensor "A" Circuit (Bank 1 or Single Sensor) som skal være Kam sensor innsug. Bilen fungerer fint ved kjøring, bare ''igangsetting'' som er litt trøblete med så lavt turtall.

Lest at noen mener veivsensor og kam sensor feilmeldinger kan komme om hverandre. Om det skyldes dårlig diagnose utstyr som ikke kan forklare forskjellen eller om det er reelt er jeg usikker på, noen med erfaringer? :)

Noen her som har tips til videre feilsøking?
Alt tas imot med STOR takk :)

Har dere troa på at det kan være veiv sensor, selvom INPA sier ganske klart at det er feil med Kam sensor innsug?

Her er bilde av feilkodene:

65 - fehler 5.jpg65 fehler 6.jpg

Her er liten video av hvordan motoren ca. oppfører seg på sitt aller verste:

Endret av Carlsius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ^B^M^W^ skrev:

Hei. Fant en med lignende symptomer hvor årsaken var en dårlig ICV, kanskje det er samme med din. Link.

Takk for linken og forslaget det skal jeg se litt nærmere på :) 

Når jeg søker opp problemet på nettet finner de som regel ut at løsningen er bare å bytte kamaksel sensoren så er alt fint .... Så fint å se flere forslag som ikke løses ved å bare bytte sensoren :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...