Jump to content

Carlsius

Members
  • Content Count

    957
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    20

Carlsius last won the day on March 3

Carlsius had the most liked content!

1 Follower

About Carlsius

  • Rank
    Oberst

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Grimstad
  • Kjøretøy
    F11 520d 11'' & E60 525d

Recent Profile Visitors

4949 profile views
  1. Påske shine og kjedeskift bestilt Bilen har nå rundet 235.000km og verkstedstime for å få hele registerkjedet skiftet samt Flushe giroljen har nå blitt bestilt😄 Selvom bilen ikke får lov til å hente sommerhjulene sine grunnet korona-reiserestiksjoner så må den hold ut med vinterdekken litt til Kjedelig når man endelig fikk tak i style434 m550d hjul her i vinter.... Men uansett sommerdekk eller vinterdekk må bilen være ren og pen før den skal på verksted, så den fikk full shine utv/inv Så var det vask inne i dørkarmen og alle lister for å få salt og skitt bort
  2. Når jeg skiftet min N62 motor på min 645ci brukte jeg biltema sitt verktøy. Reima var litt kronglete å få på plass, men 2 personer er absolutt å anbefale https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/motorverktoy/vifteremverktoy/multiribremverktoy-2000028234
  3. Flott du holder liv i tråden, da det er alt for få E63-tråder her på forumet(om ikke dette er den eneste aktive E63 tråden faktisk) ! Super oppgradering med style 121 felgene som vinterhjul, det er et veldig fint oppsett
  4. Høytrykkspumpen har vært oppe til vurdering, men har blitt valgt fra på bakgrunn av irriterende høy delepris samt at jeg mener å ha forstått høytrykkspumpe havari ikke nødvendigvis trenger å gi motorhavari. Lest om flere erfaringer at ved høytrykkspumpe havari, så må tanken og hele bensinsystemet renses, samt ny pumpe, filter og injektorer uten at større inngrep på motor skal være nødvendig. Her må noen gjerne rette på meg om jeg er feilinformert? @///M-ini95 - Høytrykkspumpen har vært oppe til vurdering men som beskrevet over her så ble den valgt fra i denne omgang. Det vil selvfølg
  5. Bytte av kjede? Bilen skal inn for å få skiftet oljen på girkassen og i den sammenheng vurderer jeg å bytte alt av kjeder på motoren da n47 er kjent for at kjedet ryker. Bilen har ingen ulyder eller tegn til at det er ved å ryke, men bilen har gått 235.000km på samme kjede nå og jeg sover nok litt bedre om nattet om det blir skiftet 😅 Har fått et godt tilbud av et verksted i Danmark som gjør denne jobben ukentlig, ved å skifte følgende : Skift av olje på girkasse + demontering av converter da girkassen skal ut så all oljen blir skiftet Motoroljeskift med rens Kjedes
  6. Beklager sent svar, men de er av merket Auxito 921 912 16W og jeg kjøpte av han her: https://www.ebay.com/itm/2PCS-AUXITO-921-912-W16W-White-Error-Free-LED-Bulb-Back-Up-Reverse-Light-T15-16W/333638933666. Har ingenting å utsette på de, man må bare plassere de riktig ellers får de ikke kontakt med polene i lykten
  7. Nye fangere Forrige uke ble det gjort et (impuls)kjøp av front og bakfanger til E60, da jeg innerst inne synes bilen er UTROLIG kjedelig med standard fangere. Sikkert derfor bilen går under betegnelsen ''bestefar'' av oss som bruker den. Overraskende nok fikk selgeren sendt pakken med posten for under 500kr. Dessverre er det ikke org m-sport front, men etter det jeg vil gjette på er GS sin M5 look fanger med tåkelys. Noen som vet om det er mulig å fjerne tåkelysene i denne fangeren å sette inn et deksel isteden?
  8. @Fredrik 90 & @sveigis- Takk for det! Tyskland står også i min kalender når det engang åpner! Helt enig at man nå begynner å merke ekstra mye på de restriksjonene nå. Får henge i det og håpe på at det blir kontroll og ikke aaaaaalt for lenge
  9. Stor bil i stor by Ikke voldsomt mye som skjer med bilene foreløpig annet enn at E60 står stille og F11 er i bruk i Danmark. Utrolig fornøyd med ettermonteringen av ryggekamera, det er jevnlig i bruk her nede: Blant alle Nissan micraer, VW up, Hyundai i10 og Ford Ka er det litt over gjennomsnittet vanskelig å finne plass til en F11 i bybildet i Aarhus. Da parkeringslommene ofte er 0.5 meter for korte etter at en liten møkkabil har forlatt plassen. Denne gangen hadde jeg ikke noe valg da dette var siste ledige, så bilen kom inn med ca 3 cm klaring. Selvom PDC systemet var helt uenig a
  10. Ble bra med facelift lykter da det heiser utseende på bilen flere hakk! Håper du finner delene og starter på ACC, da jeg selv flere ganger har vært på tanken når jeg hadde E6x men ble aldri noe av
  11. Flott X5 du har fått deg! Jeg har tidligere ikke vært så veldig interessert i E53, men etter å ha sett @sveigis sin og nå denne har det blitt lagret ett finnsøk på E53 Men dessverre ser det ut til å ligge mye der ute som ikke er særlig godt vedlikeholdt 😕 At E53 hadde luftfjæring på alle 4 hjørner visste jeg ikke, og hvert fall ikke at det var mulig å heise og senke ved å velge indstillinger i bilen. Utrolig tøft, og gjør det sikkert litt enklere å endre sin ønskede kjørestilling ved hjelp av INPA f.eks.
  12. Med forbehold om at jeg ikke er 100% oppdatert på ''E9x markedet med stor motor'' så er min tankegang lik som @Saltkjelen at jeg ville beholdt bilen da kmstand ikke ser ut til å drepe interessen i disse 35d'ene. Referer da til E6x markedet som tar ville priser for 535d som har gått 300.000km og mer. Tror din også vil oppleve det, samt du har en utstyrsliste man skal lete lenge etter. Da ville jeg hvertfall sett vekk fra kmstand når utstyr, motor og godt vedlikehold er på plass. Men igjen, er ikke sikkert alle er like ''dumme'' som meg
  13. Ikke mye som skjer da F11’n oppfører seg eksemplarisk tross å ha rundet 234.000km nå Selv i minus 20 grader starter den opp som det var ingenting Etter mange km på saltede veier var det tid for en ordentlig håndvask av bilen før den dagen etter skulle ned til Danmark. Kjekt med ren bil da det er mindre salt i Danmark grunnet lavere temperaturer Noen kjappe bilder før bilen skal inn i varm garasje for å tørke Reneste bilen på fergen
×
×
  • Create New...