Carlsius

Medlem
  • Innholdsteller

    578
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    7

Carlsius vant dagen sist November 20

Carlsius hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Carlsius

  • Rang
    Oberstløytnant

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Vestfold
  • Kjøretøy
    E63 645Ci 04'

Nylige profilbesøk

2463 profilvisninger
  1. Flott X5 du har deg her, jeg vil følge med videre her for oppdateringer Min onkel har hatt oyster farget skinnseter i sin X6 E71, veldig pent å se på men skal være nøye med vedlikehold av det for synes det blir fort skittent. Men igjen, da er det mer moro å rengjøre det for en ser så stor forskjell
  2. Carlsius

    Evopowers e39/e61

    Flott ratt oppgradering og helt enig at standardrattet er lite vellykket for å si det pent! Kjempe forskjell å bytte til M-sport
  3. Lite reisebrev - Årets største omvei fra Larvik til Drammen? Interiøret har blitt byttet, motoren har blitt skiftet, CIC har blitt montert, interiøret har fått en rens og bilen har ikke blitt brukt nok kom jeg frem til. Dermed bestemte jeg meg for å ta fri fra studier fra onsdag til tirsdag og dra på en roadtrip Turen ble til Bergen da jeg har flere venner som jeg vil besøke der, samt aldri vært i regnbyen. Turen var satt opp som følger: Larvik --> Aarhus --> Kristiansand --> Odda --> Bergen --> Haglebu (Nesbyen ish) --> Drammen Turen startet helgen før fra larvik ned til Aarhus som ikke er så voldsomt spennende annet enn de Danske motorveier som har 110kmh/130kmh fartsgrense. Og når du da kjører om kvelden og det er mørkt så forstår jeg overhodet ikke hvorfor Norge ikke har samme fartsgrenser. Vi har flombelysning på E18, mens her på E45 er det bare gatelys når du nærmer deg byene 😕 Inn på fergen og ned til Aarhus Her er jeg heldig og kan ha fjernlys på, men når det kommer motgående trafikk skal de av. Å kjøre i da 130kmh i timen på nær lys føles veldig feil. Dette ble et vanlig syn på turen 😆 Veien stopper i Hirtshals og fergetur nr 2 av totalt 4 på turen er klar for å frakte oss til Kristiansand. Det jeg missliker mest med ferger er dårlig plass mellom bilene. Heldigvis fikk jeg ikke noen på passasjersiden men til gjengjeld fikk jeg en ***** på førersiden som slo sin dør i speilet mitt både på vei ut av bilen og på vei inn igjen Ikke så mye som et ''beklager'' eller et ''ops sorry''-blikk var mulig å oppdrive hos hun😡 Speilet skal uansett byttes så orket ikke lære hun opp på det kl 00:00 på natten..... Kjøreturen fra Kristiansand og opp til Odda var utrolig fin. Hadde på forhånd blitt advart om dårlige veier, men dette var de beste veiene vi kjørte på hele turen(referer til veikvalitet og veibredde) På vei over fjellet ved Hovden og til Haukli Før vi dro fra Kristiansand googlet vi litt rundt hotell i Odda og de hotellene vi fant hadde ikke de beste tilbakemeldingen, men endte med å velge det hotellet som så finest ut. Bortsett fra litt dårlig service fra en som var under opplæring var alt over forventningene, alt fra hotellrom med fantastisk utsikt til nydelig frokost levert på rommet Anbefaler hotell Trolltunga En kald 645 som er klar for litt svingete veier til Bergen
  4. Takk for det Hakan Satt på gjerdet i 2 år før jeg fant denne selv, da det ikke er så ofte de er for salg med det riktige utstyret, kilometerstanden, vedlikeholdelsen eller prisen. Alt er jo tilsalgs MEN er nok ikke veldig aktuelt da jeg har lagt så mye penger inn i den at det ikke lønner seg, for min del. Har lagt mer inn i den enn markedsverdien er, så jeg får nok legge litt mer inn i den og bruke den Men når salg blir aktuelt skriver jeg nok om det her
  5. Carlsius

    Lasse's BMW E63 630i

    Se der ja, endelig tråd på bilen! Moro med flere E63 tråder her inne Veldig fin oppgradering med 19'' style 167 (M6) felgene vil jeg si. Synes de er absolutt de peneste original felgene til E63. Husker du hadde de på sist vi møttes, var veldig pene på 5-6 meters avstand hvertfall Bildene av de gjør som du sier alt litt verre med blitsen. Synd det er så vanskelig å få tak i originale 😕 Originalt ble din bil levert med style 121 likt som min ser jeg. Ser bedre ut med dine nåværende style 67 felger
  6. Liker veldig godt mod'en med eksosspjeld, den støttes 100% Forstår godt problemet du har støtt på rundt plassering av knappen og jeg har heller ikke noe smart løsning for deg der dessverre. Men håper ikke du går vekk fra ideen om å plassere den på en original knapp, da det så mye mer gjennomført! Dette blir bare synsing fra min side, men vil tro det er mulig å kjøpe en ny modul(til setevarme knappene, osv) som har èn knapp mer enn din, som du kan koble det på gjennom pinnene på kontakten på baksiden.
  7. Det blir nok nummer 2). Når jeg kjøpte LCI blinklys foran kjøpte jeg også LCI klimapanel( side 8 ) fra samme sted. Så det ligger å venter på at jeg bare får dette dekselet sånn at det er plass til LCI klimapanelet 😅
  8. Midtre dashbord deksel Helt siden jeg monterte CIC'n har jeg vært på utkikk etter dekselet som skal monteres rundt CIC og klimabryterne. Jeg hadde på den tiden ingen anelse om at det skulle være umulig å klare å få tak i det dekselet, men det ser det ut til nå. Dekselet må være fra en sen 2008 mod eller en 2009 mod som har CIC, da den har kun 1 slot(som er litt større) og ikke 2 som CCC har. Samtidig er facelift klimabryterne litt større i omkrets rundt gradene som gjør de ikke passer pre-lci deksel. Så om noen har noen tips til hvor jeg kan få tak i det er jeg svært takknemlig Om utseende på det er carbon, lyst tre, mørkt tre, gips, metall etc. er det samme da det skal folieres Dekselet det er snakk om er dette: Siden BMW skal ha en nyre og en halv arm for et slikt deksel håper jeg å finne det brukt. Translation: En nyre og en halv arm = 7.450 kr
  9. Carlsius

    Evopowers e39/e61

    Først av alt, gratulerer med en veldig fin bil! Ser ut som du har fått tak i et bra eksemplar av en E61. 1 eier i 11 år er en stor fordel når han har tatt vare på bilen Logic 7 musikkanlegget er bare å nyte, for det spiller bra! Angående drivstoff forbruk så kom jeg aldri under 0.85 på min tidligere 530d E61, mens etter jeg byttet termostat og bilen fikk riktig driftstemperatur gikk forbruket ned med 0.1 l/mil. Så anbefaler å sjekke om du når driftstemperatur på kjølevannet, da M57 motorene har endel tull med termostatene. Hvorfor den plutselig går helt ned på 0.5 l/mil forstår jeg dog ikke, med mindre du har kjørt mye nedoverbakke eller i sterk medvind. Etter det jeg ser, så har du ikke panorama soltak. Dermed trenger du ikke stresse med de lekkasje problemene det gir, som er en fordel
  10. @mslello - Flott å høre folk følger med @Lasse0960 - Takk for det! Må møtes når snøen er borte igjen, så kan det være du ser litt forskjell fra sist Skinnrens Mange vil nok heller vaske bilen etter en langtur for den blir skitten underveis, men jeg vil gjerne ha best mulig utgangspunkt før avreise så da satt jeg igang full skinnrens av interiøret. Etter anbefaling fra Gorg gikk jeg til innkjøp av Leather cleaner forte som er mye sterkere enn den vanlige leather cleaneren som jeg brukte tidligere. Planen var å kjøpe bare flaske(til høyre) siden jeg hadde komplett interiørsett fra før(venstre). Synes oppimot 1.000kr fra litt vel hardt priset for en 250ml flaske, men husker jo at swissvax var dyrt så lukket øynene å bestilt. Men jaggu fikk jeg ikke et komplett sett, så da har jeg dobbelt opp Merino champagne farge er bestilt inn fra swissvax og neste gang blir det satt av 1 dag ekstra for å farge opp igjen, de stedene setet er slitt En liten uformell 50/50 på lårstøtten Her er venstre sittepute tatt og venstre del av lårstøtten Etter å ha tatt hele sitteputen på fører setet så kluten sånn ut 😮 Så det er klart at forte får med seg mye mer enn den vanlige leather cleaneren. Skal selvfølgelig ikke glemme armlenet, som ofte kan være det som er mest skittent Eller håndbrekket Det er 6 mnd siden jeg gjorde dette sist, og bilen har kjørt 3.000km og brukt den i 2 mnd. Så det meste av skitten i setene er nok der fra tidligere. Samtidig var de voldsomt skitne idet jeg mottok de. Gikk over setene med vann og ren klut for å fjerne eventuelle såperester som lå igjen. Så ble setet stående å tørke til dagen etterpå før denne ble lagt på.
  11. Morsom lesing og så ut som litt av en jobb med den bakstillingen Ha en 328i som winterbeater er absolutt ikke dårlig! Fin motor med nok av krefter vil jeg tro. Kjører du isbanedekk med pigger på isen eller vanlige dekk?
  12. Bmw E63 ute på nye eventyr over Hardangervidda
  13. Et lite stopp langs Hardangerfjorden
  14. M-sport rattdeksel Jeg liker veldig godt sport og m-sport rattene fra E6x men bare ikke den mørke chrome'en på rattdekselet til sportsrattet. Dermed gjorde jeg som jeg har gjort tidligere i min E60 545 og E61 530d, at jeg bestilte m-sport ratt deksel. Veldig enkel og grei jobb å bytte dette og synes det hever interiøret ved å fjerne chrome. Her er litt bilder av prosessen Først fjerner jeg minuspolen på batteriet så det ikke kommer strøm til airbagen. Ikke veldig interessert i å få den utløst Airbag løsnes ved å stikke en skrutrekker opp i hullet bak rattet for å løse 4 pinner som holder airbagen på plass. Får tilgang til 2 torx T20 skruer som løsner hele dekslet. Når dekselet er av skal det fjernes fra multifunksjonsknappene. Det gjøres enkelt ved 4 stk T20 torxskruer på baksiden. Så er det å pakke ut nytt deksel Nytt deksel satt sammen med multifunksjonsknappene Airbag klikkes enkelt på plass Ferdig resultat: