Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.  Merket litt vibrasjon i bakenden på bilen.   Den har stått siden før vinteren, og i vinter byttet jeg bremseskiver bak.

jekket opp bilen bak og satte den i gir,. Så da at begge bakfelgene hadde litt sidekast.   Tok av dekkene og så at navet på venstre side hadde litt kast.  Samt at skivene (slitasjeflaten eller hva jeg skal kalle det) bevegde seg opp og ned på begge sier.  Men navet så ut til å stå støtt i senter, ingen høydekast der.

har nå tatt av skivene og ser ingen kast i hjullageret.  Renset godt og satte på skivene igjen. Og det er samme kastet.

kan det virkelig være kast i senteret på bremseskiven slik at felgen beveger seg ?

litt høydekast i bremseskiven er vell ingen krise,. Men irriterende når bilen rister i 50...  Forsvinner litt hvor fortere man kjører da :) 

gjelder en e38 forresten.  Uoriginale skiver fra koed... 

Skrevet

Hvis bilen har stått på hjula i 6-7 måneder så er kanskje dekka ødelagt. Du skriver at du prøvde med noen andre felger, men var det andre dekk? Hvis bilen skal stå mye ubrukt er det lurt å sette den på bukker. Jeg har 4 nesten ubrukte dekk som er ødelagt av langtidsparkering. Camaro´n.

Du har vel felger som sentrerer på navet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...