Asfaltmaler Skrevet Juni 26, 2016 Share Skrevet Juni 26, 2016 Har en e36 jeg driver å bygger litt på. Har montert senkesett med tuv papirer, har justert riktig høyde for disse papirene og skal ta 4hjulskontroll deretter dra på biltilsynet å få dette i vognkort.(forhåpentligvis) Men det jeg lurer på er om jeg skal montere 19" hjula mine å få med dette i vognkortet samtidig? Hva må til for å få godkjent større felger? Er innenfor 5% regelen. Da de er 235/35/19. Men de har ET20 mens e36 har originalt et42, vil de nekte godkjenning pga dette? Hjula stikker utom hjulbue men monterer breddere før visning. Og om jeg skal vise å godkjenne senk å felger må vell 4hjulskontroll være tatt med de felgene montert? Takker for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 26, 2016 Share Skrevet Juni 26, 2016 Sporviddeendring utover 15mm (7,5mm per side) må godkjennes i bilens vognkort. Det følger allikevel en del andre krav som må overholdes etter kjøretøyforskriften kap 13. For godkjenningen sin del, er det nødvendig med en eller annen form for dokumentasjon hvor de aktuelle felgene passer bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå