Gå til innhold

tips til kjøping av sveiseapparat


 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Er en (snart) utdannet bilmekaniker som er på leting etter oppgradering av verktøyet i garasjen min. Fikser endel på min egen bil og kompiser sine, så føler det er på tide. På jobben har vi levert maskiner fra esab.  Jeg er veldig fornøyd med dette, men har flere i familien som sverger til kemppi.  Får også låne apparatet på jobben ubegrenset, så å eie noe annet hadde vært kult. Så er det noen som har noen anbefalinger innen kemppi sine serier som er gode? Krav er at man kan sveise med gass, orker ikke flusstråd apparater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kemppi, esab, migatronic er alle bra apperater. Tess kjører ofte bra kampanjer. Da kan du forhandle deg fram til bra avtale på 11l kjøpeflaske i samme slengen. (med mindre du sveiser ekstremt mye og har behov for 20/40l som du må leie)

Kjøp ett nyere apperat som ikke har vert brukt i industrien, helst nytt. Det å kjøpe gamle apperat fulle i slipestøv, med utslitte strømper og så som så kretskort blir dyrt i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert litt sent da, men jeg har en kemppi minarc mig 190A (eller var det 180) og er kjempefornøyd med det til tynnplater og div rørsveis. Kjøpte en 11liters eieflaske fra air liquide for rundt 5000 inkl mva mener jeg det var. Grunnen til at jeg valgte air liquide forran aga var enkelt og greit fordi air liquide leverer flasker med regulator innebygget. Har en aga 5kg med gass til alusveis fra før og da mener jeg at regulatoren kom på over 1000kr for bare den så det kan lønne seg om du har air liquide leverandør i nærheten.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, minim skrev:

Sikkert litt sent da, men jeg har en kemppi minarc mig 190A (eller var det 180) og er kjempefornøyd med det til tynnplater og div rørsveis. Kjøpte en 11liters eieflaske fra air liquide for rundt 5000 inkl mva mener jeg det var. Grunnen til at jeg valgte air liquide forran aga var enkelt og greit fordi air liquide leverer flasker med regulator innebygget. Har en aga 5kg med gass til alusveis fra før og da mener jeg at regulatoren kom på over 1000kr for bare den så det kan lønne seg om du har air liquide leverandør i nærheten.  

Takker så mye :D blir fort å skaffe fra air liquide i morgen. Bestefar mente det kom på rundt 7 for flaske fra aga, så 5000 er et kupp da i mine øyne. 

Neste lønning blir det løftebukk tenker jeg :P  haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

betalte 5100 hos tess selv når jeg gikk fra 40l leieflaske til 11. men kjøpte i samme slengen 11l oksygen/acetylenflasker så mulig jeg fikk en bra deal.  Hadde regulator fra før, og de koster rundt en tusenlapp som nevnt. Liker å ha egen regulator da jeg veit den fungerer, tusenlapp er uansett som tikroninger når man skal sveise bil :)

det som vekta mest hos meg var hvor enkelt det er å få fylt på/bytta flaske når du MÅ ha gass. Andre aktører ble 1-2 dager, mens på tess tar det meg 10 min.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om at air liquide holdt regulator om noe ikke virket, men at de ikke hadde byttet inn noen flasker pga defekt regulator enda der jeg handlet min så tror ikke det er noe problem. Der byttet de bare flaske også så i praksis var det inn/ut døra med faktura i posten :)

tror egentlig kosten for flaska er ganske lik, men bonusen er regulatoren om man vil spare seg de kronene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...