Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt den lykkelige eier av noe jeg trodde (!!??%#@) var en e61 uten elfeil. 

Det viser seg at bilen jeg har kjøpt plutselig lider av langt mer alvorlige feil enn først antatt.. diverse lamper dukker opp i tide og utide og etter diagnose på bmw sa dette at det var problemer med spenningsforsyningen til styreenheten. 

Dette gjaldt først kun automatkassa men idag virket det som hele systemet "reset" seg under kjøring og tente seg igjen med påfølgende lamper og feilkoder på ratt vinkel, automat kasse, abs etc. Startet og stoppet bilen også var den like fin igjen. 

Noen som har innspill ? Hvor begynne og lete ? 

Bmw e61 535d 06 mod. 

Skrevet

Ville begynt med å se om batteriet er dårlig.. Dette er dog et generelt tips siden jeg ikke kjenner E6X godt. Hvor lenge har den gått med batteriet? Du kan se det i ista-d om du er usikker.

Har du diagnose utstyr så du kan se på ladestrøm/spenning også som kanskje forteller litt om at dynamoen virker som den skal.

Skrevet

Garantert dårlig batteri evt vannlekkasje fra panorama soltak og ned i bagasjerommet. Sjekk under gulvet bak. 

Skrevet

Takk da fant jeg ut at det lå en "dam" med vann i kassen over batteriet. 

Da regner jeg med at denne lekkasjen kommer fra taket, hva må byttes for og få dette tett ? 

Skrevet

Ingenting må byttes om noe ikke er defekt. Drenering fra soltak må blokkes opp enten med luft eller en lang tynn tråd av noe slag. 

Skrevet

Fant en diy og problem løst, det var pluggen i bunn av drenerings slangen som var roten til alt vondt. 

Den er nå fjernet og problem solved :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...