Gå til innhold

Verksted i Tyskland


Jan75
 Share

Anbefalte innlegg

Siden jeg nylig har blitt lykkelig eier av en f10 (530D x-drive M-sport), trenger jeg litt hjelp av forumet (det må sies at jeg allerede har fått en hel mengde med hjelp og gode råd gjennom PM – en spesiell takk til Fahad for imøtekommelighet).

Første målet er å få tak i noen 20" eller 21" av kvalitet (hint til Simen som er kjernekar men veldig vanskelig å prute med :-) ), samt en moderat senk. Siden H&R fjærer er for aggressive for min smak, står jeg igjen med AC Schnitzer senkesett. Problemet knyttet til dette er at GS har sluttet med å selge disse fjærer, dermed sliter jeg med å finne noen norske leverandører som forhandler disse fjærer til en fornuftig pris. I tillegg er verkstedpriser helt amok (i hvert fall i Troms hvor jeg bor).

Jeg skal dog på bilferie i august og kjører gjennom Tyskland. I den forbindelse ber jeg om tilbakemelding ifht eventuelle verksted/forhandlere som har tilgang til disse fjærer og som kan skifte disse. Så hvis noen kjenner til slike steder i Tyskland, gi gjerne lyd.

På forhånd takk.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Gå for Eibach fjærer. Jeg har god erfaring på eldre BMWer. Du får sportslig fjæring og komforten er bra. Jeg har et sett AC Schnitzer på mitt E39 540 ombygg prosjekt. Har ikke prøvd det enda, men Eibach er produsenten. De laget i alle fall fjærene til Alpina og før. Jeg ville ha sjekket ut forhandlere av senkesett i nærheten av der du skal reise. Mange monterer også eller du kan få tips til et bra firma som gjør jobben. Mulig at du kan ta kontakt med Eibach direkte og spørre etter forhandlere som monterer i området du skal feriere i.

Hvis du får problemer med at forhandlerne ikke kan engelsk, kan jeg kanskje ringe for deg?

Hilsen Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Hvis Eibach fjærer ikke senker mer enn 15-20 mm, så er det ikke så viktig for meg om dem heter AC Schnitzer eller Eibach.  Jeg skal bare kjøre gjennom Tyskland, men vurderer å gjøre et stopp hvis jeg finner noen som kan bytte fjærer og har tilgang til riktig senkesett.

Jeg er helt blank på tysk, men kan prøve å se om jeg finner noen forhandlere av Eibach på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...