Gå til innhold

BMW E91 ettermontert original alarm går hele tiden..


bjorneoen
 Share

Anbefalte innlegg

Har en BMW e91 2009 som jeg nettopp har ettermontert original alarm på med bevegelsessensor innvendig, tilt sensor/sirene over venstre bakhjul og nytt speil. Har kodet alt og alt fungerer akkurat som det skal! :) I går stod bilen min stille i over 10 timer mens jeg var på jobb, og det gikk helt fint og ingen alarm gikk.

 

MEN når jeg parkerte hjemme så gikk det ca 20minutter så begynte det å ule.. Så stoppet jeg alarmen og aktiverte den igjen og da gikk det kun få minutter igjen før det ulte igjen.. Sånn pågikk det hele tiden så måtte låse bilen manuelt uten å bruke remote-nøkkelen slik at den ikke skulle ule natta lang.. I dag tidlig prøvde jeg på nytt å samme skjedde.. Prøvde også å trykke en ekstra gang på låseknappen for da deaktiveres visst bevegelse og tilt sensor, men det ulte da å. Ser mange skriver om defekt åpne/lukke sensor for panseret som kan skape falsk alarm, hvordan sjekke om det er dette som er tilfellet??

 

Har i et par uker kjørt med ettermontert alarm uten at jeg hadde montert selve sirenen pga manglende brakett. Da blinker jo kun lysene hvis alarmen går og jeg har i løpet av disse to ukene aldri sett alarmen gå så dette har begynt å skje etter at jeg monterte sirenen i overgår.. Kan det være noe med sirenen som gjør at den går uavbrutt? Sant skal sies at det har regnet hver gang alarmen har gått men siden alarmen gikk med deaktivert bevegelsessensor også så kan jo ikke regnet ha trigget alarmen heller..

 

What to do? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det regnet noe mer i det siste i forhold til de 2 første uker?

Har ikke erfaring med BMW sine alarmer, men når jeg for en del år tilbake drev å monterte DEFA alarmer i alle slags biler så kunne glassknusesensoren få alarmen til å gå hver gang det regner/ haglet. Den var rett å slett stilt med for høy sensitivitet. Håper det kan hjelpe noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, danskiii skrev:

Har det regnet noe mer i det siste i forhold til de 2 første uker?

Har ikke erfaring med BMW sine alarmer, men når jeg for en del år tilbake drev å monterte DEFA alarmer i alle slags biler så kunne glassknusesensoren få alarmen til å gå hver gang det regner/ haglet. Den var rett å slett stilt med for høy sensitivitet. Håper det kan hjelpe noe :)

Jo litt forsåvidt men siden alarmen gikk uten at interiør bevegelsessensoren var aktivert så tror jeg ikke det er regnet allikevel. Jaa det merket jeg på 1 serien for der hadde jeg DEFA, måtte stille ned sensitiviteten for der gikk alarmen når det haglet hehe :P

 

Fikk sjekket feilmelding med ISTA nå, og hadde fått følgende feil på SIRENE modulen:

"009D44 SINE: Alarm memory: voltage-supply tampering"

 

Og så sjekket jeg hva som har forårsaket de 10 siste alarmene som har gått, og samtlige var:

"Alarm message, line monitoring"

 

Hva betyr dette??

Hvordan fikser jeg dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom mange med alarm på diverse forum sliter med falske alarmer på grunn av panser åpne/lukke sensoren så koblet jeg denne ifra og samtidig oppdaterte jeg samtlige moduler i bilen bortsett fra motor, elektronisk servostyring og airbag. Hvis det hjelper så bytter jeg nok ut den panser bryteren :)

2016-07-11 (54).png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, danskiii skrev:

si ifra hva resultatet blir etter en stund da :)

Det skal jeg gjøre! :) sålangt etter 3 timer på jobb så har det gått bra 👍🏻 men det gjorde det jo også etter 10 timer i går.. Så ikke helt logisk det greiene her hehe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant feilen..! :P Grunnen var rett og slett pga feil plusstrøm fra sikringsboksen! Ikke lett å legge opp riktig pluss ledning når ISTA ikke klarer å vise riktig plassering av kontakt på ledningsdiagrammet! ;) ifølge diagram skulle plus til pinne 3 på en kontakt som skulle sitte i midten på baksiden som da ville tilsvart sikring nr 69, men etter å ha sjekket det arket med oversikt over sikringer til bilen ser jeg at 69 er noe ubrukt motor sikring mens 54 er til alarm.. Så måtte ut med alt en gang til og da så jeg en tilsvarende kontakt helt til venstre som da tilsvarte sikring 54! :D så byttet plassering av ledning og vollá, plutselig fungerte alt :D

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, danskiii skrev:

Hehe, fille feil alså :P typsik det!

Ja irriterende med slike feil :P bilde av sikringsboksen i ISTA var av en E87 fant jeg ut selv om E91 var valgt, så lett det blir kluss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...