Gå til innhold

iDrive F30 lci - hvordan aktivere bmw commands når Siri (iphone, blåtann) er aktiv?


Anterialis
 Share

Anbefalte innlegg

Min iphone kobler seg automatisk opp når jeg starter bilen. Har Bluetooth proff. Trykker jeg på "voice commands"-knappen på rattet aktiveres Siri. Dette er jeg fornøyd med da dette er hva jeg ønsker 90% av tiden. Dog leser jeg i manualen at BMW commands kan brukes til å styre idrive, feks når man skal legge inn adresser. Dette ønsker jeg få til da det virker enklere kg muliggjør adresseendringer etc mens man kjører. Hvordan får jeg brukt bmw commands samtidig som Siri er aktiv? 

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skal bruke Siri trykker og holder jeg knappen 1 s (ca.) til det kommer en lyd, da slipper jeg knappen. Dernest snakker jeg til siri. Altså:

1) Trykk og hold knappen på rattet (voice command) i ca. 1s.
2) "Bipp bipp"-lyd fra Siri
3) Slipp knappen på rattet
4) Snakk til Siri. 

Jeg kan forsøke og kun trykke raskt på "voice command" knappen på rattet, kanskje den da bruker BMW-kommandoene...??

Andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er dette som skal være i utgangspunktet. Altså bare trykke fort. Jeg prøver å lese andre forum og "nyheter" om dette nå og der står det akkurat det samme som jeg sa.. Så merkelig om dette ikke går hos deg...

 

edit: http://www.bmwblog.com/2015/02/15/activate-siri-bmw-ispeech-system/

sitat:

"Apple Siri and Samsung SVoice can be accessed through the vehicle’s voice command controls. With a paired device, pressing and holding the steering wheel voice command button will engage the device’s voice access. Pressing the steering wheel voice button without holding it will continue to access the vehicle’s voice command functions."

Endret av Marius2002
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...