Gå til innhold

Alarmfunksjon - F30 lci. Div spm.


Anterialis
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! På min 330e valgte jeg alarm (ønsker helst ingen diskusjon på hvorfor man ikke trenger alarm, jeg kjenner til argumentene). Under har jeg listet opp noen spørsmål. I utgangspunktet så er jeg interessert i svar som jeg selv kan utføre i bilen, dvs. utenom koding. Dersom det  koding til informer gjerne om det =) 

1) Kan man endre alarmlyd? Hvordan?
2) Ved normal låsing (ikke deaktivere bevegelsessensorene) når takluke og vinduer er åpne, er bevegelsessensoren da aktiv? Jeg forsøkte i går å låse bilen, vente 30s, og så lene meg langt inn i bilen for å "stjele" statoilkoppen fra koppholder sentralt i bilen. Alarm ble ikke utløst. Dette skjønner jeg ikke?? Dette "innbruddet" har utløst alarm på tidligere biler(Feks. På min E92). 
3) Er det andre måter jeg kan utløse alarmen på uten å skade bilen? Jeg ønsker høre hvordan alarmen låter så jeg kan kjenne igjen min bil dersom alarmen skulle utløses.
4) Hvor lang tid tar det fra bilen låses til alarm (inkl. bevegelsessensorer) aktiveres?

 

Takk for svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis din låter som min...så kommer du ikke høre den :P Skikkelig lav pingle lyd.
Har funnet ut at man kan stille opp volumet med koding, men har ikke fått testet det enda.

1. Har sett mulighet for å kode annen lyd, f.eks "US". Men fikk noen forskjell det lille jeg testet.
2. Har ikke testet dette selv, kan sjekke på min senere.
3. Jeg har utløst alarmen ved å låse bilen mens jeg sitter baksetet, og så strakk jeg meg for å åpne fører døra.
Går sikkert hvis man sitter på passasjer siden foran også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet litt i stad.
Bevegelses sensoren slår seg på etter ca. 20 sekunder.

Hvis jeg har tatt ned ruta og låser, så kan jeg fint lene meg inn i bilen uten at den går av (ventet 1 min).
Jeg må åpne opp døra fra innsiden for at alarmen skal bli utløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...