Haug530D Skrevet Juli 14, 2016 Share Skrevet Juli 14, 2016 Vifta foran radiatoren min virker ikke, fant ut at hvis jeg forbikoplet temperatur sensor i radiator så fikk jeg viften til å gå på høy hastighet, men ikke lav. Når jeg målte så fikk jeg strøm på 2 av pin'sene på viftekontakten, regner med det er høy lav da. Min konklusjon så langt er at jeg må bytte tempføler i radiator samt motstandene, men vifta føles litt som om den går tregt, den har ikke gått på flere år, er det noe jeg kan smøre opp for å få den til å gå fint igjen? Noen som har overhalt viftemotoren før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Juli 14, 2016 Share Skrevet Juli 14, 2016 1 time siden, Haug523 skrev: Vifta foran radiatoren min virker ikke, fant ut at hvis jeg forbikoplet temperatur sensor i radiator så fikk jeg viften til å gå på høy hastighet, men ikke lav. Når jeg målte så fikk jeg strøm på 2 av pin'sene på viftekontakten, regner med det er høy lav da. Min konklusjon så langt er at jeg må bytte tempføler i radiator samt motstandene, men vifta føles litt som om den går tregt, den har ikke gått på flere år, er det noe jeg kan smøre opp for å få den til å gå fint igjen? Noen som har overhalt viftemotoren før? Ja, jeg har gjort det på min 98-modell. Du har nok samme type vifte på din 96-modell (se link i neste avsnitt med bilder for å bekrefte), og det er den med tre hastigheter der det benyttes to motstander: høy - ingen motstand, middels - 1 motstand, lav - 2 motstander. Så dersom den ene motstanden er gåen, så mister du lav eller lav og middels hastighet. Jeg kjøpte nye motstander og loddet på, og etter det har min vifte fungert som den skal. Delenr 67328371873. Jeg husker at jeg leste at folk hadde fått til denne jobben uten å ta vifta ut av bilen. Hvordan de greide det må fuglene vite for det er grisetrangt, så jeg tok den ut av bilen før jeg loddet i vei. Dette er en god guide. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juli 15, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2016 Hmm, ser Koed har ny vifte med motstander til 2000,- tror muligens jeg bare kjøper den, så slipper jeg å lodde + at jeg får en ny vifte og motor, ser at prisen er ganske stiv på de motstandene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Juli 15, 2016 Share Skrevet Juli 15, 2016 Synes det høres fornuftig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Virtual Skrevet Juli 30, 2016 Share Skrevet Juli 30, 2016 On 15.07.2016 at 11.08, Haug523 skrev: Hmm, ser Koed har ny vifte med motstander til 2000,- tror muligens jeg bare kjøper den, så slipper jeg å lodde + at jeg får en ny vifte og motor, ser at prisen er ganske stiv på de motstandene. Trenger du fremdeles motstand? Har en helt ny for salg Kr.1000.- FINN-kode: 73226073 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juli 30, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2016 8 minutter siden, Virtual skrev: Trenger du fremdeles motstand? Har en helt ny for salg Kr.1000.- FINN-kode: 73226073 Det haster ikke, men jeg tenker jeg kjøper ny hele enheten da viften gikk litt tregt rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå