EspJoh97 Skrevet Juli 17, 2016 Share Skrevet Juli 17, 2016 Hei! Jeg har ett problem med clutchen på min e46 320i. Clutchen tar ikke og clutchpedalen er hard. Tenkte at det kunne være luft i systemet, så tok derfor å lufta clutchen. Når jeg gjorde det ble clutchpedalen litt lettere, men den ble tung igjen nesten med en gang. Så lurte derfor på om noen her har hatt samme problemet eller vet hva feilen er? Kan det være at jeg må bytte slavesylinderen eller hovedsylinderen? Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspJoh97 Skrevet Juli 21, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2016 Ingen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet Juli 21, 2016 Share Skrevet Juli 21, 2016 Du får byttet gir når bilen går? Ville nok sjekket etter lekkasje i første omgang. Skru av bilen og pump på bremsepedalen (greit og være to, så en kan få sjekket). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspJoh97 Skrevet Juli 21, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2016 12 timer siden, Fidelio skrev: Du får byttet gir når bilen går? Ville nok sjekket etter lekkasje i første omgang. Skru av bilen og pump på bremsepedalen (greit og være to, så en kan få sjekket). Hvis jeg prøver å presse den inn i gir med clutchpedalen inne når bilen går på tomgang, holder bilen på å kvele seg. Har ikke sjekket etter noen lekkasje. Er det bare å pumpe på bremsepedalen til den blir hard, også tar en annen å ser etter en lekkasje ett sted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Juli 21, 2016 Share Skrevet Juli 21, 2016 Høres i grunnen ut som den er moden for skift, synes nå jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet Juli 22, 2016 Share Skrevet Juli 22, 2016 14 timer siden, EspJoh97 skrev: Hvis jeg prøver å presse den inn i gir med clutchpedalen inne når bilen går på tomgang, holder bilen på å kvele seg. Har ikke sjekket etter noen lekkasje. Er det bare å pumpe på bremsepedalen til den blir hard, også tar en annen å ser etter en lekkasje ett sted? Da er den moden for skift som Shattered skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspJoh97 Skrevet Juli 24, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2016 On 22. juli 2016 at 14.55, Fidelio skrev: Da er den moden for skift som Shattered skriver. Okei takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspJoh97 Skrevet August 19, 2016 Forfatter Share Skrevet August 19, 2016 On 22. juli 2016 at 1.06, Shattered skrev: Høres i grunnen ut som den er moden for skift, synes nå jeg! Skifta clutchen på verksted nå og det kom på 11000kr. Syntes det virka litt vel mye for clutch bytte? :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet August 19, 2016 Share Skrevet August 19, 2016 Sa har du kanskje lært at det ikke må gjøres på verskted? Da jeg bytta min på førstebilen var set mye ringing rundt og verskstedene mente man trengte et spesialverktøy. Jobben ble gjort for 1000 kr og sentrering eller hva det enn var ble gjort med et kosteskaft ble helt klart mye mindre enn hva et vanlig verksted ville tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspJoh97 Skrevet August 20, 2016 Forfatter Share Skrevet August 20, 2016 Ja.. Blir fort dyrt med bilen på verksted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå