Ivmany Skrevet Juli 22, 2016 Share Skrevet Juli 22, 2016 Har feilmelding på servotronic på min 520d e61 08mod, den kan fungere litt etter start men kutter likt med feilmeldingen. Den er feilsøkt på verksted uten funn.. Er det noen der som har en ide om hva som er feilen? Er det tannstang, servopumpe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juli 22, 2016 Share Skrevet Juli 22, 2016 (endret) Servotromic er en elektrisk funksjon så i første omgang bør du lete etter en elektrisk feil. Servotronic skal fungere fra 0km/t opp til 40-50km/t eller noe slik. Jeg hadde nettopp samme feil på en E39, den koblet ut i perioder før det ble verre og verre og til slutt fungerte den ikke i det hele tatt. Jeg fant ut at på E39 så fikk servotronic signal/strøm fra Grunnmodul så jeg kjøpte en brukt grunnmodul på Ebay for noen hundrelapper og da virket den igjen. Nå vet jeg ikke hvilken modul som styrer servotronic på E61 men det bør være kurant å finne ut. Uansett bør du begynne med å sjekke om den får strøm og så feilsøke bakover derfra Endret Juli 23, 2016 av Hpi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå