Gå til innhold

lmm kødder ved start på varm motor?

Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

hei.  lmm'en på bilen har begynt og tulle litt.

når jeg starter på kald motor og kjører så funker den fint.   men når jeg stopper på varm motor og starter igjen etter en stund så fusker den fælt. går på 500rpm og hoster og harker.   så da plugger jeg ut lmm.  og lar den gå litt. så plugger jeg den i igjen.  da ser et ut til og fungere greit.    fusker ikke noe spesielt,   men synes den er litt rar når man tar løs. den kveles/butter litt imot. (gassresponsen er treg). 

den bruker kanskje og litt vell mye bensin nå.    jeg trur det er en urorginal lmm som står på da det ikke er noe delenr eller fabrikantnavn på den... sikkkert noe jalla da? 

har vært og kjøpt bremserens nå, så jeg skal prøve og se etter falskluft :)

gjelder en e38 med m60b30 motor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, da kan jeg utelukke eksosen iallefall. 

bilen går i nødmodus når man plugger av lmm eller?  så i realiteten utelukker man flere ting når man kobler av lmm?

holder en finger på den jeg også.   spurte koed om en ny.  de hadde dårlige erfaringer med disse noname sensorene, men de hadde bosch til 1200kr. 

har prøvd og rense gamlesensoren med bremserens nå, og sjekket etter falskluft uten og finne noe.    noe herk at det skulle komme så mye feil på en gang.  sykt typisk.... hakket før bilen går på finn.no nå :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen skal gå i nødmodus ja.

pleier å hjelpe med lmm rens, så håper det løser seg.

gammal bil, da kommer ting til å ryke etter hvert..

nei gje no deg, behold bilen, bytt deler :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

da fant jeg feilen.  tok av plastikkdekslene på motoren og kjørte en tur.  så begynte den å fuske, og da la jeg merke til at det hørtes ut som den gikk på 7 bare, så jeg plugget ut en og en coil... og syl.8 var ikke med nei.  så tok av coilen, og jaggu var det ikke fult av vann rundt tennpluggen.     

det er jo ikke lenge siden jeg byttet toppdekselpakninger så jeg skjønner ikke hvor vannet kan ha kommet fra. helt rent vann var det også.     men nå går den altså som den skal igjen.  takk for tipsene folkens :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...