Gå til innhold

Lugger iblandt ved lavt turtall i oppoverbakke - m54b22

vegard89
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.
Jeg har den siste tiden lagt merke til at bilen lugger ved lavt turtall. Dette er skjer stortsett i oppoverbakke hvis jeg feks skal gi på i 3 gir og bilen ligger under 3 rpm.
Merker også at bilen lugger litt hvis jeg ligger i 1 gir og hvis jeg så vidt er borti gassen. Vet ikke om di 2 tingene her har noe sammenheng. Men prøvde koble av lmm og kunne egentlig påstå at jeg merker så mye fra eller til? Mulig det bare er meg men når jeg dro den litt utpå turtall så syntes jeg den ikke gikk noe dårligere hvertfall. Kan jo være at dette er normalt? Men ut ifra andre biler jeg har vært borti så har dem jo ofte gått som bøtte møkk hvis den har vært deffekt. Hører motoren endrer turtall når jeg kobler den av og på. 
Har ingen felkoder på lmm så lenge jeg ikke har koblet den av, da dukker det såklart opp en feilkode men ikke noe utenom det.
Bilen er alltid lettstartet og fjusker aldri på tomgang. 
Leste på nettet om at noen av symptomene kan tyde på deffekt veivsensor men ville det ikke ha kommet opp som feilkode da tru?

Innsugsbelgen har blitt skiftet for en stund tilbake så den er vel da utelukket. 

Tar gjerne imot alle tips jeg kan få.

Mvh. Vegard

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...