frodo83 Skrevet August 2, 2016 Share Skrevet August 2, 2016 hei. lurer på om noen her vet forskjellen mellom s62 (m5) motorblokk og m62 (540 osv) motorblokk? jeg vet at det er forskejll på borring, men er det andre forskjeller? så det jeg egentlig lurer på er om jeg kan bruke ei M62 blokk og borre den opp til samme dim som s62 og bygge den opp som en s62(m5) ? da jeg har en motor med havarert blokk liggende. ønsker svar fra folk som vet og ikke av de som tror de vet . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet August 2, 2016 Share Skrevet August 2, 2016 Jeg ble sittende i flere timer en kveld for ä undersöke det samme. Jeg lurer pä om toppene fra M60/62 passer pä en M5 blokk, for da ä fä en 5 liters M60 motor. Eller ä bruke M5 veiven til ä stroke enten en M60 4 liter eller M62 4.4 liter. Ble ikke mye klokere. Man kan i alle fall ikke bare borre opp en alublokk pä samme mäte som en stälblokk. Flere har borret opp alublokk, men har da montert stälforinger i blokken. Da mä og stemplene byttes til rette type. Dette koster ganske mye. Det var mest amerikanske sider som hadde info om dette Kanskje blir det billigere for deg om du fär tak i brukte deler som du kan bytte ut de defekte med pä din M5 motor? Dirty selger sin M5 motor i deler. Kanskje har han delene som du kunnet ha fätt i orden din motor med? Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodo83 Skrevet August 2, 2016 Forfatter Share Skrevet August 2, 2016 oki, takk for svar. for et år siden da jeg havarerte blokka på min så snakka jeg med VS motor, å da fortalte han at det var mulig å borre motorblokk med alusil legering. for eksempel om det var riper i cylindre på s62. men jeg vet ikke hvor mye det går å borre en m62.. får vel ringe han igjen kansje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet August 2, 2016 Share Skrevet August 2, 2016 kan borre den ja, og legge ny alusil, koster deg ca 24tusen kr... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå