K.F Skrevet August 8, 2016 Share Skrevet August 8, 2016 Hei! He satt inn en m52b28 i min 520i E39. Blei då brukt 523i girkasse, svinghjul og clutch. Første helga holdt clutchen bra, ingen sluring. Men etterkvart så blei det berre værre og værre. He no bytta clutch til en fra sachs med trykkplate, men det vart liten til ingen forskjell.. clutchen såg fin ut og lammellen va som ny. Det var ei brukt trykkplate, e de ett vanlig problem att trykkplatene mista spennet sitt ? kan det eventuelt være den ''Clutch Delay Valve'' som he blitt gaaanske treig, iogmed att den ikkje e fjerna enda? Ellers so fant jeg ut att 523i bruker 228mm clutch/svinghjul, Menst 528i bruka 240mm. he det masse og sei ? He sett på valeo clutchkit fra ebay, med enkeltmasse svinghjul som skal være til 2.8, nåken som he erfaringa med det ? M52b28 med m50 innsug Motor og hjerne tatt ifrå en 728ia. Clutch, svinghjul og girkasse fra 523i. Gs performance Lsd Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet August 10, 2016 Share Skrevet August 10, 2016 228mm kontra 240mm på en org motor har ikke mye å si sånn i utgangspunktet så lenge clutchen er i god stand. ja det er ikke helt uvanlig at en trykkplate mister spennet sitt over tid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå