Gå til innhold

Tungstartet 320d

Andreas89
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har problemer med min 320d 2001mod. 136hk

Det begynte med at den ble litt tungstartet, og etterhvert veldig tungstartet når den var sånn halv varm f.eks viss jeg har kjørt en tur og bilen har stått en 10-20 minnutter. Etter hvert ble det så ille at jeg ikke fikk start i det hele tatt.

Men hvis jeg ventet til den ble kald, starter den helt normalt igjen. Bilen går helt normalt ellers.  Har bladd litt i forumet og sett flere som har samme problemet men ikke fått klarhet i hva som egentlig kan være problemet. Ser at det blir referert til indre lekkasje i dyser men hvis jeg har forstått det riktig så gjelder det mest 150hk med common rail.

Dette begynner å bli en stund siden dette problemet oppsto og nå har bilen stått i sikkert et år. Tauet den igang her om dagen pga. Lite strøm, og den gikk normalt. Men så idag når jeg hadde satt på nytt batteri å skulle starte så var den tungstartet også ved kald motor, og den gikk ujevnt på tomgang, men virket som at den gikk normalt under kjøring.

Noen som har erfaring med dette? Tenker spesielt på den biten det startet med , tungstartet kun med halv varm motor.

Er 40 mil til nermeste bmw verksted og har lite lyst til å bruke mange tusen på feilsøking uten at de finner ut noe, hos et verksted som ikke har erfaring med bmw 

håper noen kan komme med noen gode råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...