Gå til innhold

Hjelpe til å skifte ryggesensor

Juno106
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har trøbbel med en parkeringssensor på min e83. Har lokalisert den defekte  til bak, nr 2 fra høyre. De andre "tikker" og virker ok. Har bestilt ny fra eBay som skal være korrekt. Spørsmålet er- er det noen på dette forumet i Oslo/østlandsområdet som kan tenke seg å hjelpe med å montere? Mot et lite vederlag. Dette er en M-sport og slik jeg ser det må bakre støtfanger av. Og det høre dyrt ut på verksted. Er det evnt mulig å "bypasse" den defekte og dermed unngå å montere ny i det hele tatt? Setter pris på svar eller tips.

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mulig å bypasse.

Å ta av fangeren bak er veldig enkelt prosess egentlig. Ligger mange guider på google.no

Her er en bla:

http://www.xoutpost.com/articles/x3/body-style/16752-how-install-bmw-factory-trailer-hitch-2006-x3.html

Han installerer noe annet her og, men du ser jo fremgangsmåten. Ved skifte av sensor trenger man heller ingen koding.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ja, har sett denne videoen, men ser ut til å være mer komplisert med m sport stylingen. Er usikker på jeg bør begi med ut på dette selv, så om en eller annen kyndig person har mulighet til å hjelpe, blir jeg veldig glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Nå har jeg ingen aning på hvor teknisk du er osv da. Men du kan jo ta deg en runde på bilen og lokalisere alle skruene og lage deg en arbeidsplan. Siden du sier det også er sensor i midten så er det kanskje ikke nødvendigvis og ta av hele fangeren, dra den litt bakover, en glipe kan være nok til å få hånden nedi bakom og skru ut sensoren. En annen kan holde fangeren i mens. 

Sensorene er bare vridd inn i ett spor og passer kun en vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...