Lakselars Skrevet August 23, 2016 Share Skrevet August 23, 2016 Hei! Informasjon om bilen: BMW e91 318D 2010 Mod Motorkode: N47D20C M-Sport understell Jeg plages utrolig mye med at antispinn slår inn uten grunn. Antispinn kan slå inn på alt fra tørr/fuktig asfalt uten noen innvirkninger fra min side. Dekkene har god mønster dybde og kjører på orginale M-sport felger så det skal ikke ha så mye og si. Da jeg oppdaget at dette problemet kjørte jeg på landevei i 80km/t i 5 gir på tørr asfalt. Tidligere i vår så hadde jeg mye problemer med dette og da kunne antispinn slå inn på fra 20km/t på alt fra dyb snø, tørr asfalt, våt asfalt osv osv. Hadde bilen inne på diagnose hos merkeverksted og de kom fram til at inkrementhjulet på venstre side bak måtte byttes samt ABS føleren. Har kjørt problemfritt etter dette ble fikset. Hadde bilen på bremseservice framme på fredag og på fredagskveld oppdaget jeg problemene med antispinn var tilbake ifm en lengre kjøretur på landevei. Etter ca 30 minutter ble jeg nødt til og skru av antispinn. Så noe tyder på at den slår inn når det begynner å bli varme. Har ikke hatt noen problemer med antispinn på bykjøring kun landeveiskjøring så langt. Før inkremethjulet på venstreside bak ble byttet slo antispinnen meget hardt inn og det er ikke i nærheten av like brutalt nå men nokk til at jeg blir nødt til å skru av antispinn for og holde bilen i fart. Vil slitte dempere/Stab stag ha noe og si på dette ? eller kan det være så enkelt som at det er dårlig kontakt i en ABS føler. I værtefall så er inkrementhjulet på høyreside bak slitt... Er dette et kjent problem ? På forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 23, 2016 Share Skrevet August 23, 2016 Det er enten abs hjerne feil eller inkrementhjulet som du sier. Det kan være skitt på de eller at de er rustet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbekrølle Skrevet August 23, 2016 Share Skrevet August 23, 2016 (endret) Ta en diagnose å les av feikoder så letter nok tåka. Ser du har gjort det nå... Endret August 23, 2016 av 04E46330XD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lakselars Skrevet August 23, 2016 Forfatter Share Skrevet August 23, 2016 Abs følerne ble rengjort i håp om at det var de som var problemet i forkant av bytte av inkrementhjulet uten hell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 23, 2016 Share Skrevet August 23, 2016 Les av verdier på hvert hjul fra abs under kjøring og du ser nok problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lakselars Skrevet August 23, 2016 Forfatter Share Skrevet August 23, 2016 Finnes det en metode jeg kan gjøre det via kjørecomputeren eller må jeg ha diagnoseverktøy ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 24, 2016 Share Skrevet August 24, 2016 Må ha diagnose verktøy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lakselars Skrevet August 24, 2016 Forfatter Share Skrevet August 24, 2016 Den er grei. Tusen takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå