KimJuhani Skrevet August 28, 2016 Share Skrevet August 28, 2016 Motorombygging m52tub28 til m54b30 Noen som kan fortelle meg fremgangsmåten her? Hva må jeg eventuelt ha av deler, ledningsnett ? Litt greit og vite hva jeg må ha for og få gjort denne motor swappen. Har ikke fått tak i m54b30 motor, så om dere vet om noen så si ifra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet August 29, 2016 Share Skrevet August 29, 2016 Hei. Jeg gjør kanskje selv et lignende motorbytte senere. Men da fra 2 liter til 3 liter. Ledningsnettet skal være omtrent likt på M52TUB28 og M54B30. Men M54 har elektronisk gasspedal. Så det må legges opp til i din bil. Ellers er det folk som bruker 3 liter innsuget og monterer på 2.8 literen. Det må bygges om litt med gasspjeldet. Finnes sikkert info om dette. Da er det mulig å få 220 hk+ i motoren du allerede har med ny mapping av hjernen. Det er et alternativ jeg ville vurdert når du allerede har 2.8 motor. Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet August 31, 2016 Share Skrevet August 31, 2016 (endret) Hallå hallå, Jag har mappat ett program för M54B30 insug på M52TUB28. Vi körde då med större dyser och E85 och mappade om programmet flera gånger för att få ut så mycket effekt som möjligt. Slutade med 234 hk Man bör iaf kunna nå runt 230 hk med 98 oktan bensin, Bara skicka mig PM för mer information kring det Sedan om du vill köra med en M54B30 motor så har jag mappat en mjukvara som gör den helt standalone. Dvs du kan köra motorn i vilken kaross du vill och få det att fungera bra. Jag har tex mappat en sådan motor i en Båt och även i Banbilar där man har plockat bort allt onödigt. Mvh Andreas Endret August 31, 2016 av Fekzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå