mills_kaviar Skrevet August 29, 2016 Share Skrevet August 29, 2016 Jeg har en ulyd i tillegg til vibrasjon i styresystemet på min e91, og jeg sliter med å finne ut av hva det kan være! Hvis jeg "jokker" rattet frem og tilbake raskt kommer en raklelyd/klakkelyd. Jeg kan ikke kjenne at det er noe slark når jeg jekker opp bilen og kjenner på hjulene. Kan heller ikke kjenne noe slark i ytre styreledd. Det kan høres ut som lyden kommer lenger innefra. Kan det være noe galt med selve servoen? Kan det komme klakkelyd/raklelyd fra den? Jeg kan ikke se noen lekkasjer. Og lyden er der både når motoren er igang eller ikke. Sjekket servooljen. Den var grønaktig. Litt sånn olivengrønn og uklar. Vet ikke om dette er normal farge?? Håper på gode råd her, da jeg akkurat har kjøpt denne bilen, og vil gjerne ha ting i orden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 29, 2016 Share Skrevet August 29, 2016 Samme feil som jeg har. Jeg har konkludert med at det er feil i ett lager i rattaksel, relativt langt oppe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mills_kaviar Skrevet August 30, 2016 Forfatter Share Skrevet August 30, 2016 Har du vibrasjoner i din og? Min starter å vibrere rundt 80kmt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 30, 2016 Share Skrevet August 30, 2016 Nei, bare den klakkingen ved hurtig venstre/høyre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mills_kaviar Skrevet August 30, 2016 Forfatter Share Skrevet August 30, 2016 Jeg skal prøve å bytte bremser idag for å se om hvertfall vibrasjonene blir borte... Kan du kjenne slark i rattakslingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 30, 2016 Share Skrevet August 30, 2016 Nei, kjenner bare klunkingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mills_kaviar Skrevet August 30, 2016 Forfatter Share Skrevet August 30, 2016 Hører du lyden kommer fra helt oppe ved rattet? Det høres sånn ut på min når jeg sitter inni bilen, men hvis jeg har hodet nedi motorrommet, så høres det ut som det kommer fra lenger ned. Hvordan ser servo-oljen din ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 30, 2016 Share Skrevet August 30, 2016 Lyden og vibrasjon merkes bedre lenger opp og høres bedre lenger opp og inni kupé. Servooljen skiftet jeg på ca 105kkm og da var den litt brun. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå