Gå til innhold

E92 320d(177hk) - Bygge om til enkelmasse svinghjul?


Ebeltoft
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Lurer på hvordan det er å bytte til enkelmasse svinghjul samt vanlig clutch (ikke selvjusterende) på n47d20a. Fant et kit fra england på ebay. Noen som har prøvd? Rister når jeg tar løs i første gir på kald motor, og kommer et rykk rundt 2000 omdreininger når jeg gir på litt.. Bilen har software fra tuningsservice, 210hk. 

Takker for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et rykk? 

During/vibrasjoner gjennom drivlinje under pådrag er det kan pleier å kjenne på et overbelastet og dårlig svinghjul. 

 

Videre for massivt svinghjul ganske mye ulyder når bil går i nøytral.

Dette til info før du evt gjør noe.jeg ville heller ha sett på muligheten for svinghjul fra større modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nesten som at den plutselig tar tak og skyter fart. Blir vanskelig å forklare, men merker ikke at turtallet øker så vil ikke si den slurer på clutchen, men nesten så den henter inn slakk en eller annen plass.

Har ikke prøvd noen andre biler av denne typen men vil ikke si at jeg merker mye during eller vibrasjoner. Kan komme en svak hvinelyd når motorn er varm når jeg tar løs i første gir. Merker ikke noe pulsering i pedalen heller..

 

dette svinghjulet jeg så på veier det samme som dobbelmassen og er samme størrelse på bare ikke dobbelt. Så er ikke et lettet hjul, hvis det skulle ha noe å si.

takk for tips, jeg blir nok å gå for originalt eller fra større modell som du sier. Synes det er tidlig med clutch og svinghjul bytte på 110000km, men vet jo da ikke hvordan forrige eier var med clutchpedalen, eller om det i det hele tatt er clutch/svinghjul som lager problemet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...