stålull Skrevet August 30, 2016 Share Skrevet August 30, 2016 Jeg har startproblemer med bilen min og jeg har prøvd å feilsøke litt selv da jeg ikke får kjørt eller tauet (Automatkasse) den til verksted for eventuelt en diagnose og feilsøking. Jeg lurer på om det er noen på forumet her som kan stå til rådighet for å hjelpe meg med å kjøre en diagnose på bilen + en mulig koding av ews da jeg begynner å mistenke at den er problemet. Holder til i Holmestrand som er i Vestfold fylke. Problemstilling og feilsøking: Når jeg vrir om nøkkelen til hakk 2 så kommer alt av lys/display på og alt virker som normalt. da jeg vrir den helt rundt er alt dødt og det skjer ingenting. I begynnelsen av problemet så kunne jeg bare vri om nøkkelen et par ganger hvor den da plutselig startet helt fint uten problem. Over tid så ble det bare verre og jeg måtte vente noen dager før den plutselig startet på første forsøk helt fint, nå er den helt død og har ikke startet på et par uker. - Jeg har byttet med nytt batteri, rengjort jording/kabler til batteri og motor samt sjekket sikringer i E boksen og ved batteriet (ikke vært i sinkring/rele boksen under hanskerommet). - Jeg koblet + mot + over startmotoren med et skrujern for å se om starteren var i orden (tenning på) . Den går som bare av det men motoren starter ikke, jeg dro da opp baksete for å høre om bensinpumpa starter/bygger trykk. Det gjør den og sikringen har jeg jo sjekka siden den ligger blant motorsikringene i E boksen. - Jeg har byttet tenningskontakten som ligger bak tenningslåsen uten at det ga et positivt resultat. Jeg har også et nytt hoved/motor rele + et nytt start rele som jeg har tenkte jeg kunne prøve å bytte. Jeg har en tegning jeg fikk fra billia i drammen som sier at motor rele`et er plassert i E boksen i motor rommet noe haynes boka mi også sier. Men der den egentlig skal stå så er det bare et tomrom og jeg har 3 rele som står ved siden av hverandre og ikke 4 i følge tegninga. Start rele vet jeg ikke hvor skal stå da jeg har ingen tegninger eller oversikt over hvilke rele som er til hva. Men den trur jeg ikke trenger å bytte da jeg hører et klikk i fra en av rele`ene i E-boks ved startsforsøk av motoren. Men det jeg da lurer på er om det faktisk er start rele som klikker eller om det også er andre rele som blir aktivert samtidig ved vridning av nøkkel. Hvis noen har noen tips/råd eller hva som helst så taes det med stort takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melanki Skrevet August 30, 2016 Share Skrevet August 30, 2016 (endret) Sjekk fuel rail for trykk (At motoren får bensin) Sjekk at tennplugger gir gnist (Gnist) Sjekk at gass spjeldet åpner seg når du tråkker på gassen / drar på gass wire? (Luft) Evt. koble ut MAF? Endret August 30, 2016 av Melanki Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stålull Skrevet August 31, 2016 Forfatter Share Skrevet August 31, 2016 Takk for tips, skal kikke på fuel railen senere i dag. Gass spjeldet vet jeg fungerer da jeg har sett at den åpner seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå