Gå til innhold

Import av kjøretøy fra Tyskland

Thewiz
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger litt hjelp fra noen som har peiling på dette. Skal ned til Tyskland denne uken for å hente en Motorsykkel. Spørsmålet mitt er i forbindelse med skilter, jeg tok et kjapt google søk og fant ut at reglene endret seg i for et par år siden. Nå kan man kjøre på tyske skilter i 30 dager i norge, men er dette da original skiltene som er utgitt av tysk myndighet jeg kan bruke? Hvis ja, hvordan er reglene med skilter i tyskland, må dem leveres tilbake igjen til tysk myndighet? 

Opprinnelig trodde jeg det var slike eksportskilter jeg trengte, men ble litt usikker. 

Så, noen som kan gi noe klarhet i dette? Jeg skal ned til Hannover, hvilken myndighet i tyskland skal jeg snakke med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får tyske eksportskilter sammen med eksportpapirene, disse kan du kjøre med i Norge i 30 dager etter du har tollet kjøretøyet inn på grensa. Eksportskiltene/papirene ordner selger i Tyskland, de vanlige tyske skiltene som sto på sykkelen leveres da inn hos den tyske trafikkstasjonen når eksportskilter utleveres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...