Thewiz Skrevet September 5, 2016 Share Skrevet September 5, 2016 Hei Trenger litt hjelp fra noen som har peiling på dette. Skal ned til Tyskland denne uken for å hente en Motorsykkel. Spørsmålet mitt er i forbindelse med skilter, jeg tok et kjapt google søk og fant ut at reglene endret seg i for et par år siden. Nå kan man kjøre på tyske skilter i 30 dager i norge, men er dette da original skiltene som er utgitt av tysk myndighet jeg kan bruke? Hvis ja, hvordan er reglene med skilter i tyskland, må dem leveres tilbake igjen til tysk myndighet? Opprinnelig trodde jeg det var slike eksportskilter jeg trengte, men ble litt usikker. Så, noen som kan gi noe klarhet i dette? Jeg skal ned til Hannover, hvilken myndighet i tyskland skal jeg snakke med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 5, 2016 Share Skrevet September 5, 2016 Du får tyske eksportskilter sammen med eksportpapirene, disse kan du kjøre med i Norge i 30 dager etter du har tollet kjøretøyet inn på grensa. Eksportskiltene/papirene ordner selger i Tyskland, de vanlige tyske skiltene som sto på sykkelen leveres da inn hos den tyske trafikkstasjonen når eksportskilter utleveres Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå