Gå til innhold

Airbag lampe lyser. Diagnosespørsmål. Trenger hjelp!

arviden
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Airbaglampa lyser fint, lurer på kortid den pæra skal ryke. har lyst i ei god stund snart. Får ikkje bilen eu ok pga den feilen og er nå begjært avskiltet.

Var på diagnose hos bmw og fikk beskjed om at klokkefjæra måtte byttes. Har byttet den delen uten resultat, lampa lyser forsatt. Kom på no at ein kansje må inn med diagnosemaskin etter man har bytta delen for å slette feilkoden. Når man har gjort det skal lampa gå vekk? Stemmer dette?

Har også bytta selve airbagen i rattet. Skal gå løs på airbagsensorene i setet imorgen og se om det kan gi resultat. Vil ikkje sende bilen inn på verksted da eg ikkje ser meg råd til det. Vil prøve å finne ut av feilen selv først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du diagnose utstyr? Dersom ikke så skaff deg dette eller få tatt diagnose. Å bytte deler i blinde gagner ikke noen andre enn de som selger deler. 

Jeg kjenner ikke til feilhpndteringen til BMW når det kommmer til airbag systemet, men om det er likt med Mercedes så må feil nullstilles før lampen slukker. Så for alt du vet kan feilen nå være utbedret, men lampen lyser fortsatt. Derfor ville jeg tatt en diagnose og sett hva det er som feiler før du fortsetter. 

Hvor i landet holder du til? Det er mange innpå her som har utstyr og bistår med diagnose. Det er en tråd om akkurat dette også om du søker litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke tilgang på diagnoseutstyr nei. Har hatt bilen inne på BMW og dei sa det va klokkefjæren som var feil. Låner deler fra en kompis sin bil så koster ikke mer enn energien det tar å demontere og montere. 

Ja det er vel sansynlig at ny diagnose må til for å slette feilkoden også er det tut og kjør.. skulle hatt tilgang på ein diagnosemaskin ja. Holder til på nordvestlandet, nermere bestemt Måløy. Skal se om eg finner den tråden du snakker om og høre om det e noken i nærheten som kan hjelpe meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det er korrekt, Alt som har med Airbagsystemet må feilkodene resettes for at lyset skal slå seg av selv om du har byttet komponentet. 

ABS og motorkoder vil resettes hver gang du slår av og på tenningen, men de vil fremdeles komme opp igjen i en søkbar log. Nå er bilen din litt artig fordi du kan ikke slette feilkodene fra OBD2 kontakten under dashbord, men det skal være en egen diagnoseplugg i motor rommet ved støtdemperen som du kan lese av og slette ABS og Airbag feilkoder. Legger ved bilde 20-pin%20data%20link%20connector%2095%20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...