Babushka Skrevet September 7, 2016 Share Skrevet September 7, 2016 (endret) Hei! Bil: BMW 318i - 2008modell, automatgir. Kjørt ca 113.000 km Sliter med at det er en ulyd når jeg vrir rattet. Skikkelig dyp "dunk" når jeg svinger i sakte fart eller helt i ro. Samme hvilken rettning. Høres ut som et fjør eller noe annet som spenner seg og slipper mot gummi, sidne lyden er så dyp og dempet (lavfrekvent). Som regel når jeg svinger helt ut til en av sidene, men noen ganger halvveis også. Spesielt når bilen er kaldt og jeg skal ut av parkeringsplasser. Det begynte med sjeldent, men eskalerte fort og nå kommer lyden oftere og oftere.. Høres godt ute og inne i bilen. ingen varsel på feil, Check OK sier den. Har lyst å legge ut bilen til salgs, men må få fikset eventuelle feil først. Er redd verdien vil synke for mye ved feil som ikke er utbedret. Verkstedet mente det var "normalt" etter at de snakket med BMW over telefon, noe jeg tviler sterkt på. Noen som har en ide på hva det kan være? Noen som forresten vet hvor mye en sånn bil kan bli solgt for nå til dags? Det er utgaven med lyst interiøsr i skinn, tre-panel, automatisk tilhengerfeste. Bilen har fått nytt register og ventiler, samt servicehefte og fått utført reparasjoner og service hos BMW og BMW-spesialiserte verksted. Slitte sommerdekk. Betalte 160k for den for litt over ett år siden. EU-godkjent i 2016 og hovedservice gjennomført ifjor.Er det for mye å be om 148k for den i dagens marked hvis feilen utbedres? Endret September 9, 2016 av Babushka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 7, 2016 Share Skrevet September 7, 2016 Tårnlager, lenkestag? Kjører du på et verksted der de tar en prøvetur og får bilen opp i lufta for å røske litt her og der så finner de nok fort ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Babushka Skrevet September 8, 2016 Forfatter Share Skrevet September 8, 2016 Har bestilt time på verksted. Men er ganske lei av at uansett dyrt eller billig verksted, så må det 3-4 runder med feilsøking til før de finner ut av noe som helst. Spesielt når det gjelder ulyder.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Babushka Skrevet September 9, 2016 Forfatter Share Skrevet September 9, 2016 Til info så var det ikke verre enn en liten foring som måtte fjernes og byttes. Tror han begrunnet det med at det var litt rust på fjørene til støtdemperene som gjorde at foringen vrengte seg når det er tørt ute (eller noe sånt...). Når demperene ble demontert, var det visst en smak sak å se hva som var feil. Virker som lyden forsvant, så antar at det er i orden. Skal likevel få servooljen sjekket ved neste mellomservice. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå