simonW Skrevet September 8, 2016 Share Skrevet September 8, 2016 Min bmw e39 520 2000 modell, går alarmen. første gang sjedde det når eg låste opp bilen, og no skjer de uansett kva eg gjør, om eg åpner bilen, låser bilen, åpner dørene, setter nøkkelen i tenningen. men bilen starter og går og alt funker ellers som de skal. Har tatt sikringen fra batteriet til alarmen, så den bråker ikkje så mykkje, men er jo sann jævla extra batteri til alarmen på disse bilene. noen som har vært borti dette før?? og vet kva som skal til for at dette skal bli i orden, når eg kjører så ser det ut som om eg kjører med nødblinken på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bækkmann Skrevet September 12, 2016 Share Skrevet September 12, 2016 Fikk samme problem på fredag selv. Etter å ha googlet litt så ser det ut til at det ofte er panserbryteren som detekterer om panseret er lukket, interiør sensoren (bevegelse/tilt sensor) eller reservebatteriet til selve sirenen. Om reservebatteriet i sirena er dårlig, må sirenen byttes. Alle disse 3 vil utløse alarmen om det ikke fungerer tydeligvis.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simonW Skrevet September 12, 2016 Forfatter Share Skrevet September 12, 2016 (endret) 7 timer siden, Bækkmann skrev: Fikk samme problem på fredag selv. Etter å ha googlet litt så ser det ut til at det ofte er panserbryteren som detekterer om panseret er lukket, interiør sensoren (bevegelse/tilt sensor) eller reservebatteriet til selve sirenen. Om reservebatteriet i sirena er dårlig, må sirenen byttes. Alle disse 3 vil utløse alarmen om det ikke fungerer tydeligvis.. eg har no tatt av sikringen til alarmen fra batteriet, og den fortsetter og pipe, så trur det er strøm på extrabatteriet, men kan de være at det er for lite strøm på extrabatteriet alikevel? og eg har koblet av panserbryteren, uten at det hjalp, men er det mulig og finne ut om det er ein av disse som gjør det før eg setter i gang og skifter noe som helst ?? Endret September 12, 2016 av simonW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bækkmann Skrevet September 13, 2016 Share Skrevet September 13, 2016 Har du tatt sikringen til alarmen så vil jo ikke sirenen lades. Da vil du garantert få lav spenning, og alarmen utløses slik jeg har forstått det. Veien å gå er å bytte selve sirenen virker det som. Gjorde det samme selv i går, dørbrytere, bakluke og panserbryter fungerer som det skal. Men låser du opp bilen med fjernkontroll, eller vrir du om nøkkelen i førerdøra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simonW Skrevet September 14, 2016 Forfatter Share Skrevet September 14, 2016 (endret) On 13.9.2016 at 8.03, Bækkmann skrev: Har du tatt sikringen til alarmen så vil jo ikke sirenen lades. Da vil du garantert få lav spenning, og alarmen utløses slik jeg har forstått det. Veien å gå er å bytte selve sirenen virker det som. Gjorde det samme selv i går, dørbrytere, bakluke og panserbryter fungerer som det skal. Men låser du opp bilen med fjernkontroll, eller vrir du om nøkkelen i førerdøra? vrir om nøkkelen i førerdøra fordi nøkkelen er ødelagt. men eg har bestilt ny nøkkel som kommer på fredag eller mandag. med fjernkontroll Endret September 14, 2016 av simonW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bækkmann Skrevet September 14, 2016 Share Skrevet September 14, 2016 Akkurat, for jeg var innom BMW og hørte. Teknikkern der hadde ikke særlig erfaring med E39, men han sa at på E60 så går alarmen uansett om man låser opp med nøkkelhullet i døra. Hørtes merkelig syntes jeg, men han burde jo vite best Så hvis batteriet i nøkkelen er helt dødt, så tolker bilen at den blir opplåst fra noe den ikke klarer å identifisere pga. null kontakt med nøjkkelen. Jeg skal få bytta batteri i dag, for så å sjekke om det blir bedring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bækkmann Skrevet September 17, 2016 Share Skrevet September 17, 2016 Problemet er herved løst, årsaken var dødt batteri i nøkkelen, så BMW teknikkerns teori stemmer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå