Kristoff Skrevet September 13, 2016 Share Skrevet September 13, 2016 Har en 2008 modell 118D med air-condition problemer. For det første, så er det relativt lite effekt i anlegget. Det blåser kaldt, men ikke så kaldt det burde. Jeg forsøkte å fylle selv (med egnet utstyr), men da hadde den den mengden det bør ha.. Ergo fikk ikke fylt. Jeg vet ikke når det ble fylt gass sist. Videre så er hovedproblemet her at det kommer markante vibrasjoner og lyder når AC-anlegget går. Det kommer og går, så jeg har vel konkludert med at symptomene oppstår når kompressoren slår inn, kanskje hvert 10 sekund ved tomgang. Hvis jeg slår AC-anlegget helt av forsvinner symptomene med en gang. Jeg er klar over at motoren må kompensere med kanskje høyere RPM når AC-anlegget går, men det er ikke denne type lyd som oppstår. Håper noen med kompetanse på området vil komme med tips og råd, eventuelt feilsøkinger jeg kan gjøre selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 13, 2016 Share Skrevet September 13, 2016 Kan være mulig defekt vibrasjonsdemper ang lyden. Effekten mht kjøling må være lite gass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoff Skrevet September 14, 2016 Forfatter Share Skrevet September 14, 2016 20 timer siden, Otis skrev: Kan være mulig defekt vibrasjonsdemper ang lyden. Effekten mht kjøling må være lite gass. Finnes det egne dempere på eller i tilknytning til kompressoren eller annet sted å kjøleanlegget? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 14, 2016 Share Skrevet September 14, 2016 Det er ikke en demper til AC, men en vibrasjonsdemper som står på veiva, som er det største reimhjulet i motorrommet helt nederst. Ved aktivering av AC så vil belastningen på vibrasjonsdemper bli større og om den begynner å bli dårlig, vil den da lage lyd. Typisk gneldre lyd evt hyling. Har du noe slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianly Skrevet September 20, 2016 Share Skrevet September 20, 2016 Hvordan vet du at det er nokk væske på anlegget? Eller kjølemedie som du kaller gass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^B^M^W^ Skrevet September 20, 2016 Share Skrevet September 20, 2016 33 minutes ago, stianly said: Hvordan vet du at det er nokk væske på anlegget? Eller kjølemedie som du kaller gass Anlegget tømmes og så veies kjølemediumet, etter tørking av evt. innblandet olje. Riktig mengde står vanligvis på en klistrelapp ved påfyllingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianly Skrevet September 20, 2016 Share Skrevet September 20, 2016 870 gram ca? Husket du vakumere ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianly Skrevet September 20, 2016 Share Skrevet September 20, 2016 (endret) Kan vær de e fukt i væsken kan gjør et forsøk med å bytte veske. Villa dog ikke brukt noe av redskapene et bilverksted stiller med.. Sånn som bil industrien sir st væske må byttes etter så så lang til er bare fantasi fra demmes side;) hvilke trykk har du på sugen å hvilke trykk har du på kondenseringen? Endret September 20, 2016 av stianly Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå