Kimelimm1 Skrevet September 14, 2016 Share Skrevet September 14, 2016 Heisann! Har en E39 520i (1997) som jeg kjører bmw-scanner på,egentlig mest fordi jeg får mye feiltenninger og vil se om det er noen feilkoder å få. Tingen er den at jeg får ikke opp DME og mye annet, som du kan se på bildet her: LCM er også blokkert med "Not coding available for this index, yet!". Jeg har også lest at mange driver og lodder "pin 7 til 8" for å åpne opp diverse ting. Tror dere dette er grunnen til at jeg ikke får åpna mange av disse? Får ikke åpnet noen andre enn de dere ser på lista der. Jeg har også en 16/20pt kontakt, ikke OBD2-stikka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 14, 2016 Share Skrevet September 14, 2016 Har du både pinne 17 og 20 i den runde kontakten din under panseret da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimelimm1 Skrevet September 14, 2016 Forfatter Share Skrevet September 14, 2016 Det har jeg... Aldri telt? Kan forøvrig gjøre det, men hva om jeg ikke har det 17 og 20? Må jeg leve et liv uten diagnose på DME? :- ( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 14, 2016 Share Skrevet September 14, 2016 Nei, men hele opplegget med å lodde pinner stammer egentlig fra den perioden BMW holdt på å gå over til OBD-2 og da var det kun DME/EGS på pinne 17 og resten på pinne 20 i den runde kontakten. Hvis du har kun én av dem så vil det antaglivis ikke hjelpe å lodde pinner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melanki Skrevet September 14, 2016 Share Skrevet September 14, 2016 Jeg måtte lodde en del på min for å få ignition i inpa + lodde litt til for å flashe DME. Men jeg har da OBD1 typ kun rund kontakt under panseret, er 97 modell dette også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimelimm1 Skrevet September 15, 2016 Forfatter Share Skrevet September 15, 2016 Okei, jeg får gå å se etter jobb. Men er det en sjangs for at jeg ikke kommer inn i DME i det hele tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimelimm1 Skrevet September 15, 2016 Forfatter Share Skrevet September 15, 2016 (endret) Hei igjen! Her er et bilde av kontakten, samt et par bilder av BMW-scanneren. Kan dere se hva som evt må gjøres? http://imgur.com/a/Vd6j2 Endret September 15, 2016 av Kimelimm1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 16, 2016 Share Skrevet September 16, 2016 Du har ikke noe pinne 17 så da vil det ikke hjelpe deg å lodde. Du kan sjekke at det er kontakt hele veien fra pinne 20 til DME med et multimeter. Du kan også prøve med et annet diagnoseapparat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå