Gå til innhold

Egr delete

Stiankvi
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har en bmw e46 320d som eg har blendet egr-ventilen på. Etter eg blendet egr-ventilen så kom motorlyset på. Og når eg koblet diagnoseapparatet til så fikk eg opp en feilkode der det står "exhaust-gas recirculation" så slettet eg den feilkoden for og få vekk motorlyset. Dagen etterpå kom motorlyset tilbake. Så lurer eg på hva andre som har blendet egr-ventilen har gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15.9.2016 at 15.32, Stiankvi skrev:

Hei. Har en bmw e46 320d som eg har blendet egr-ventilen på. Etter eg blendet egr-ventilen så kom motorlyset på. Og når eg koblet diagnoseapparatet til så fikk eg opp en feilkode der det står "exhaust-gas recirculation" så slettet eg den feilkoden for og få vekk motorlyset. Dagen etterpå kom motorlyset tilbake. Så lurer eg på hva andre som har blendet egr-ventilen har gjort?

Dette kan ordnes ved å endre litt i datafilen til motor-ecu. Det er ikke noe du kan gjøre selv med mindre du har rett utstyr for å lese ut og programmere ecu, samt programvare for å editere bin. filer.

En som driver med tuning kan normalt gjøre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, FritzP skrev:

Dette kan ordnes ved å endre litt i datafilen til motor-ecu. Det er ikke noe du kan gjøre selv med mindre du har rett utstyr for å lese ut og programmere ecu, samt programvare for å editere bin. filer.

En som driver med tuning kan normalt gjøre dette.

Takker for svar. Greit og få vekk motorlyset vist fleire feilkoder skulle dukke opp seinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...