Gå til innhold

Felgrenovering tips?


///Grandalen
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal til med ett lite felgrenoveringsprosjekt, men jeg har aldri gjort noe slikt før så jeg håpte jeg kunne få noen råd.
Felgene jeg skal renovere er 19'' BBS LM Replicas, som har fått mye saltskader som dere kan se på kanten av felgene.

Jeg regner med jeg må pusse dette bort med fint pussepapir, men det jeg lurer på er: hva bruker jeg etter at jeg har pusset kantene ned for å få ett blankt resultat?
Og i hvilken rekkefølge om det er flere ting jeg må bruke?

Tenkte også å plasti dippe senter av felgene, forslag til farge?

Beklager dårlige bilder, det bøtter ned ute :)

14455723_10157516885940626_662798486_o.jpg

14456875_10157516886010626_1441998711_o.jpg

14489644_10157516886190626_1628581781_o.jpg

14513747_10157516886065626_546702318_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville slipt det med med 400 papir og jobba meg oppover i korning. Opp til 2500 korning. Cluet her er å fjerne klarlakken, eller hva det nå er som beskytter kanten. Får du bort dette, så burde du få ett høvelig bra resultat. Men om du skal bruke de som vinterfelger kan du glemme å ha de ubehandlet, altså polerte. Da må de lakkeres med klarlakk. Avslutt med en metal polish for speilblankt resultat, evt som du skal ha de ubeskyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Jeg ville slipt det med med 400 papir og jobba meg oppover i korning. Opp til 2500 korning. Cluet her er å fjerne klarlakken, eller hva det nå er som beskytter kanten. Får du bort dette, så burde du få ett høvelig bra resultat. Men om du skal bruke de som vinterfelger kan du glemme å ha de ubehandlet, altså polerte. Da må de lakkeres med klarlakk. Avslutt med en metal polish for speilblankt resultat, evt som du skal ha de ubeskyttet.

Takk for svar! Skal renovere frem til neste sommersesong :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville begynt med malingsfjerner. Masker senteret hvis dette ikke skal lakkes opp igjen. Da sparer du deg for mye pussing. 

Skruene som er satt i, skrur du selvsagt ut først. De kan erstattes med noen tøffere, eller leveres til eloksering hvis du vil ha farge på dem.

Deretter er det pussing og pussing som gjelder. Jo finere korning (og senere polering) jo blankere blir det. Se gjerne på youtube videoer for tips og triks.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...