maggi1810 Skrevet September 30, 2016 Share Skrevet September 30, 2016 (endret) Hei. Var ute i går og slettet noen feilkoder på bilen i forbindelse med defekte glødeplugger / pre heater. Deretter codet jeg om slik at bakluke visker ikke skal brukes ved revers når regnsensoren er aktivert. Da jeg var ferdig oppdaget jeg at alt av lys i cupèn stod på, samme med utvendig. Fikk heller ikke låst bilen. Det kommer opp en feilmelding på "Lighting system malfunction" ved oppstart av bil. Får ikke justert til park på lys og bilen påstår at døren på førerside er åpen selv om den er stengt. Må legges til at jeg gjorde alt over mens det stod en henger koblet på bilen. Angrer som en hund......... Mistenker at det hele kan ha noe med FRM modulen å gjøre. Har denne tatt kvelden? Kan det ha noe med at batteriet er noe utladet slik at bilen lager masse feilkoder? Nyttige tips og triks tas i mot med stor takk! Ps: Bilen det gjelder er en 330xd E91 2010 mod. Endret September 30, 2016 av maggi1810 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 3, 2016 Share Skrevet Oktober 3, 2016 Mål batteri spenning. Kode FRM på nytt med standard verdier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggi1810 Skrevet Oktober 6, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2016 On 03.10.2016 at 15.49, Otis skrev: Mål batteri spenning. Kode FRM på nytt med standard verdier. Forsøkt litt av hvert. Men får ikke kontakt med FRM enheten. Tipper den har streiket helt. Har bestilt meg en ny, så få se. Noen andre som har forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 6, 2016 Share Skrevet Oktober 6, 2016 @minim har visstnok mulighet for å redde frm om det bare er programvare feil. Ellers er det bare å vente på frm . minim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Oktober 6, 2016 Share Skrevet Oktober 6, 2016 Helt sikkert FRM som har tatt kvelden. Kan flashes med MCU flasher slik at du får kontakt med den igjen og kan flashe den med riktig software og kode den til bilen igjen. Bare å sende en pm om du vil ha en guide på det eller så kan jeg reflashe FRM for deg (uten garanti..). For reflash må den demonteres fra bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggi1810 Skrevet Oktober 12, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2016 (endret) Fått ny FRM modul. Tydelig at det var noe feil med den gamle, da sentrallås og lys er tilbake nå. Men nå har jeg problemer med å legge inn nytt vin nummer. Skal ikke være så lett gitt. Noen som har noen triks? Endret Oktober 12, 2016 av maggi1810 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå