The_transporter Skrevet September 30, 2016 Share Skrevet September 30, 2016 Har handlet meg en e46 3220d touring som er rimelig tight og fin, men som med alle biler lager lyder. Denne lager altså en klunkelyd når du for eksempel triller og går forsiktig på gassen. Forrige eier hadde bilen inn til bmw for oljeskift på kassa for under 60.000km siden. Har hatt bilen opp i bukk, og jeg har sjekket gulvet for sprekker bak og det ser bra ut, alle foringer virker tight. Tok derfor å rørte på jula så mellomakslingen gikk rundt, og jeg kunne da observere at akslingen inn i kassa hadde litt spillerom. Det er vanskelig å si om det er mye eller lite, men det var nok til at jeg kunne høre klikk-klakk-klikk-klakk når jeg rørte på hjulene. Det lekker ikke olje ut av aksling-hullet der så tviler på at simringen eller lageret er gåent, men er det noen som har noen formening om disse kassene som kan komme med noen råd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 30, 2016 Share Skrevet September 30, 2016 Jeg har også litt slakke i min kasse på utgående aksling. Trodde det var vanlig med litt slakke jeg...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet September 30, 2016 Forfatter Share Skrevet September 30, 2016 Det er mye mulig det er vanlig. Har du klunk når du går av gassen og går på igjen? Merker ikke så mye til det i fart, men f.eks i boligfeltet eller i kø så kjenner jeg det godt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 30, 2016 Share Skrevet September 30, 2016 Ingen klunk nei. Men du kan jo ha dårlige motorfester eller diff fester. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet September 30, 2016 Forfatter Share Skrevet September 30, 2016 Hmm, motorfestene er faktisk ganske nye, demperen og, diff-festene tror jeg er greie også, men det er mulig jeg ikke vet hvor harde foringene til diffen skal være da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå