Gå til innhold

BMW Scanner, E46 2004, får ikke deaktivert SRS beltestrammerfeil

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har feilkode på beltestrammer, skal repareres, men inntil videre ønsker jeg å slå den av for å ha mulighet for å se andre eventuelle koder som måtte oppstå

Har derfor deaktivert den:

tensioner Equipment.png

Etter å ha slettet feil blir Shadow stående:

shadow.png

Men etter noen sekunder kommer airbag-lampen på igjen. Og feilen er tilbake:

error.png

Noen som kjenner dette problemet, altså at feilkoden ikke lar seg deaktivere.
Og hvorfor Shadow-koden ikke kan slettes?

Endret av 'BMW'
Skrevet

Etter min erfaring (med BMW scanner,) så går det ikke, dessverre. Jeg fikk ikke opp skyggefeil når jeg deaktiverte, men tipper beltestrammere er "utstyr" det egentlig ikke skal være mulig å deaktivere.  Er jo en vesentlig og grunnleggende del av sikkerhetssystemet i biler. Får lampe uansett om du har feilkoder eller gjemte feilkoder, så lenge noe er galt. 

Men jeg kan ta feil og snakker bare for meg selv. Hehe. Så er jo alt mulig for en hacker. :P

Skrevet

Gjorde faktisk dette senest på en e39 i går. Da fikk jeg det til men dette var en 1996 modell. Kan være du må deaktivere flere airbager på passasjer siden eller begge beltestrammerene feks. Gjorde det i all hast så husker ikke helt hvordan det lot seg gjøre men husker at det var litt køddent å få til. Måtte prøve flere ganger.

Skrevet (endret)

Hadde vært fint om du kunne sjekket en dag og lagt ut en skjermdump :) 

Jeg har feil på begge og deaktivert begge. Får ikke opp feilkoder nå, men får fortsatt opp varsellampen, så det holdt ikke med å deaktivere bare de 2 på min. Samtidig har jeg deaktivert gardinairbagene på begge sider, og det funket ikke da heller. De er aktivert igjen nå. Men jeg har ikke prøvd å også deaktivere f.eks. sensormatten, fremdører eller ratt og dash. Jeg har 1999 modell og nyere elektronikk/deler. 

Endret av Thundercoil
Skrevet

Mange takk for svar. Rart at det er mulighet for å deaktivisere beltestrammer-sjekk om feilkoden ikke lar seg fjerne.
(Har også defekt Occupancy-sensor, men denne feilen forsvant etter å ha deaktivert den.)

Hvordan forsvinner Shadow-koden? At systemer har fungert feilfritt i en tidsperiode?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...