Gå til innhold

Godkjenning av senkesett F25

740AV
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan si meg for sikkert om biltilsynet krever dokumentasjon på at lyktejustering er foretatt før de godkjenner et senkesett?

Jeg har senket noen biler tidligere, og de 2 siste gangene hadde jeg med kvittering på lyktejustering, uten at kontrolløren på BT så ut til å bry seg så mye om det. Før dette hadde jeg ikke med.

Nå skal jeg prøve å få godkjent H&R 35 mm senkesett på F25'en min, men jeg "glemte" å be om lyktejustering da jeg var inne og tok hjulstillingskontroll på den.

Et annet spørsmål: Bør jeg stille på kontroll med originale felger?

Sommerfelgene som står på nå er uoriginale men har dekkdimmensjoner som står oppført i vognkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enten så krever de skriv, eller så bare sjekker de det selv. svv gjør, og mener mye rart, men akkurat den biten synest eg er helt grei. Kjør på visning, får du trøbbel så bare si det som det er, kjør innom nærmeste verksted og kjør innom SVV igjen med kvittering. Her i området sjekker de ivertfall selv.

Dersom dimensjonene stemmer med vognkortet så kan jeg ikke forstå du skulle få noen problemer.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk senkesettet godkjent idag.

Kontrolløren på BT spurte ikke om lyktejustering. 

Nytt siden sist jeg var innom BT for godkjenning av senkesett, var at kontrolløren faktisk prøvekjørte bilen. Selve kontrollen tok 15min, mens papirarbeidet tok ca 20min.

Jeg hadde vinderhjula på bilen under kontrollen. 

Skiftet til vinterhjul tidligere i uka pga. det til tider glatte føret i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...